Tworzenie raportów i analiza danych

W trakcie tworzenia raportu przewidywane/oprogramowywane są najczęstsze kierunki jego drążenia (poza najnowszymi narzędziami BI, które wykorzystują, np. logikę asocjacyjną (zobacz więcej: logika asocjacyjna). Drążenie raportu jest jednym ze sposobów efektywnego powiązania danych w systemie BI (uzyskanie danych bardziej szczegółowych – drill down, bardziej ogólnych – drill up lub analizowanych pod innym względem na temat badanego zjawiska).

W zależności od tego jaka ilość danych jest analizowana, wygenerowanie raportu trwać może od ułamków sekundy do kilkunastu minut (szczegółowy, detaliczny raport za długi okres czasu). Idea narzędzia klasy BI opiera się na tym, że dane źródłowe, pobierane z systemu źródłowego są przygotowywane niemalże „pod raport” – stąd istnieje szereg „best practices” pozwalających na minimalizację czasu wygenerowania raportu. Z drugiej strony – jeśli nawet żadna z tych praktyk nie może być zastosowana w konkretnym przypadku (niezmiernie rzadko), dzięki zastosowaniu narzędzi do harmonogramowania, raport, którego wygenerowanie trwa relatywnie długo, można przygotować wcześniej tak, aby użytkownik końcowy miał gotowy i najbardziej aktualny raport w momencie, w którym będzie go potrzebował.

Raporty tworzone za pośrednictwem systemów BI pozwalają, m.in. właśnie na analizę trendów. Zaawansowane narzędzia BI, poza prezentacją trendów historycznych, pozwalają również na predykcję – na bazie mniej lub bardziej złożonych modeli matematycznych.

Większość dostarczanych rozwiązań klasy Business Intelligence pozwala na bezproblemowe wyeksportowanie raportów do formatu PDF.

Za pomocą systemu Business Intelligence wykonywać można analizy wielu obszarów firmy, np.:

  • obszar finansowy – koszty i przychody sprzedaży, analiza rentowności
  • obszar marketingowy – przychody z reklam, marże, czas zamówień
  • obszar obsługi klientów – rentowność klientów
  • obszar produkcji – porównywanie wyników, identyfikacja problemów i opóźnień
  • obszar danych płacowych – wynagrodzenia, dane osobowe

Load More

Chcesz wiedzieć więcej?

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.