Typowe zastosowania hurtowni danych

Hurtownia danych umożliwia przeprowadzenie analiz z uwzględnieniem danych pochodzących nawet sprzed kilkunastu lat. Zgromadzone dane są uporządkowane, zarchiwizowane i przechowywane w centralnej bazie danych, to z kolei wpływa na zwiększenie kontroli nad dostępem do danych, a tym samym poprawę bezpieczeństwa. Z biegiem czasu potrzeby informacyjne wzrastają, co jest naturalnym wynikiem rozwoju firmy, zatem użytkownicy końcowi hurtowni powinni pozostać w stałym kontakcie ze specjalistą BI, aby wspólnie na bieżąco weryfikować potrzeby biznesowe.

Istnieją różne sposoby analizy danych zawartych w hurtowni. Dobierane są one w zależności od aktualnych potrzeb, jednak najczęściej spotykane metody to:

  • cykliczne, standardowe raportowanie o stałej strukturze, przy czym użytkownik może zmieniać kryteria filtrowania,
  • definiowanie raportów i zapytań przez użytkownika przy użyciu języka SQL lub dzięki wykorzystaniu automatycznego generatora raportów,
  • analiza statystyczna umożliwiająca m.in. określenie trendów, prognozowania,
  • wielowymiarowe i interaktywne przetwarzanie analityczne (OLAP),
  • eksploracja danych (data mining), umożliwiająca przewidywanie zachowań przedsiębiorstwa i rynków,
  • modelowanie biznesu zapewniające predykcję efektów działań biznesowych.

Skontaktuj się z nami!

Specjaliści Business Intelligence z JCommerce wdrożyli wiele hurtowni danych dlatego wiemy, jak pomocne dla użytkowników są uporządkowane i zarchiwizowane informacje. Skontaktuj się z nami i dowiedź sie więcej na temat oferty i usług,

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Hurtownia danych – OLAP

OLAP (On-line Analytical Processing) to inaczej wielowymiarowe analizy, możliwe dzięki przeglądaniu dużej liczby danych w szybki i interaktywny sposób. Dostarczają gotowe raporty lub przekroje analityczne w krótkim czasie, odzwierciedlając wielowymiarową strukturę przedsiębiorstwa.

Modelowanie wielowymiarowe oraz wielowymiarowe bazy danych stanowią podstawę systemu przetwarzania analitycznego, ponieważ umożliwiają odkrywanie danych zawartych w hurtowni z różnych perspektyw, dzięki czemu wyniki prezentowane są w sposób przejrzysty i czytelny. Ponadto, narzędzia OLAP zapewniają dogodne nawigowanie po strukturze bazy danych i tworzenie przekrojów wybranych wymiarów oraz przemieszczanie ich w raporcie za pomocą tabel przestawnych. Użytkownik zyskuje również możliwość tworzenia zapytań, prezentacji i przetwarzania wyników w formie diagramów lub wykresów.

Dostarczenie jak najwyższej jakości informacji umożliwiają m.in.:

  • Drążenie danych – dostarcza coraz to bardziej szczegółowe dane na temat badanej cechy, przechodząc od ogółu do szczegółu.
  • Agregowanie – pozwala przeanalizować dane z szerszej perspektywy poprzez agregację danych.
  • Selekcjonowanie – ograniczenie badanego zjawiska według określonych cech.
  • Rankingowanie – uszeregowanie atrybutów.
  • Operacje arytmetyczne, statystyczne, ekonometryczne oraz m.in wybieranie najmniejszych, największych wartości, sortowanie oraz generowanie wskaźników.

Hurtownie danych – data marts

Data marts, czyli minihurtownie danych (podzbiory hurtowni lub samodzielne bazy czerpiące dane z hurtowni) o zawężonej tematyce, obsługujące wybrany obszar biznesowy, np. dział marketingu czy księgowość.

Bardzo ważne jest, aby data marts były spójne z główną hurtownią, dzięki temu hurtownia będzie wiarygodnym źródłem dla minihurtowni. Ważną rolę odgrywają tutaj procesy ETL, które umożliwiają integrację danych pochodzących z różnych źródeł, ich transformację i załadowanie do bazy docelowej.

Wyodrębnienie obszarów tematycznych w hurtowni pozwala m.in.:

  • przyśpieszyć wykonywanie operacji bez dodatkowego obciążenia głównej hurtowni danych,
  • analizować dane z konkretnych źródeł istotnych z punktu widzenia różnych działów,
  • przechowywać bardziej szczegółowe dane oraz gotowe agregaty ułatwiające i przyśpieszające pracę,
  • zwiększyć wydajność pobierania danych,
  • zrozumieć strukturę danych pracownikom zajmującym stanowiska biznesowe; nie muszą oni poświęcać zbyt wiele czasu na poznanie zawiłych struktur danych.
Skorzystaj z darmowych konsultacji i dowiedz sie więcej o możliwościach współpracy z JCommerce
Skontaktuj się z nami!