Jak wygląda proces wdrożenia narzędzi Business Intelligence?

W zależności od wielkości przedsięwzięcia, wdrożenie systemu Business Intelligence może trwać od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy. Warto zauważyć, że większość przedsiębiorstw, po wdrożeniu systemu widząc szereg korzyści i zalet z zaimplementowanego rozwiązania, zaczyna dostrzegać nowe możliwości rozwoju i decyduje się na rozszerzenie systemu o kolejne obszary i funkcjonalności.

Systemy Business Intelligence należy wdrażać zgodnie z priorytetami, zaczynając od implementacji najważniejszych dla organizacji funkcji. Jednym z częściej wybieranych obszarów wdrożenia jest obszar sprzedaży i moduł finansowy.

Zapewnienie wysokiej jakości danych w systemie Business Intelligence ma kluczowy wpływ na dalsze procesy analityczne. Przygotowanie danych jest procesem bardzo złożonym, ponieważ dane pochodzące z wielu systemów źródłowych muszą zostać odpowiednio wyczyszczone oraz zintegrowane. Oczyszczenie danych polega na standaryzacji formy zapisów oraz typów danych, proces integracji polega z kolei na scalaniu uprzednio oczyszczonych danych – eksperci wykonują te czynności poprzez budowę procesów ETL / DQ.

Wdrażanie systemu Business Intelligence to złożony proces. Skuteczność jego implementacji zależna jest od wielu czynników. Kluczową kwestią jest doświadczenie zespołu, rzetelna analiza wymagań oraz odpowiedni dobór technologii, a także przeszkolenie przyszłych użytkowników systemu.

Wdrożenie nowego systemu Business Intelligence poprzedzać powinna gruntowna analiza potrzeb firmy oraz określenie celów, które mają być osiągnięte. Należy wykonać dokładną specyfikację oczekiwań przyszłych użytkowników końcowych systemu. Przyszli użytkownicy muszą być też przygotowani na zmiany w organizacji i świadomi, dlaczego system jest wdrażany i w czym może im pomóc.

Typowe zagrożenia jakie mają miejsce podczas wdrażania systemów klasy Business Intelligence to:

  • źle oszacowane koszty i czas realizacji
  • źle zdefiniowane cele wdrożenia
  • brak zaangażowania ze strony Klienta
  • brak osób odpowiedzialnych za wdrożenie wyznaczonych po stronie Klienta
  • brak świadomości zmian i poparcia projektu na poziomie osób zarządzających
  • problemy komunikacyjne
  • brak akceptacji systemu przez pracowników (zrozumienia potrzeb jego wdrożenia, zasady działania)


Problemy o największym znaczeniu i wpływie na projekt pojawiają się zwykle już w początkowych etapach jego realizacji. Skutkują one odsuwaniem się w czasie zakładanych korzyści, a co za tym idzie, mogą negatywnie wpłynąć na zaangażowanie w projekt i jego realizację.

Specjaliści Business Intelligence dokonują wdrożenia systemu przy udziale pracowników przedsiębiorstwa w ustalonym wcześniej zakresie – od kompletnego wdrożenia po jego wybrane fragmenty. Po wykonaniu zakontraktowanych prac przeprowadzane są profesjonalne szkolenia z zakresu użytkowania systemu oraz zapewniona jest pełna pomoc techniczna na określonym poziomie (umowa SLA, wsparcie powdrożeniowe, helpdesk etc.).

Load More

Chcesz wiedzieć więcej?

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.