Wieloletnia współpraca Medim z JCommerce

Z firmą Medim JCommerce współpracuje od 2010 roku, kiedy nasi specjaliści przeprowadzili wdrożenie systemu Microsoft Dynamics NAV. Wówczas w 6 miesięcy wdrożyliśmy system ERP, a klient docenił zaangażowanie naszego zespołu i samo wdrożenie określił jako wzorcowe.

Realizacja projektu wdrożeniowego przebiegła wzorcowo. Na każdym etapie wdrożenia wszystko było przewidywalne i jasne, a proces przejścia na nowy system zrealizowany został płynnie i bez niespodzianek.


Marcin Kaszubski, Specjalista ds. Informatyki w Medim

Potrzeba

W 2019 roku firma Medim zwróciła się do nas z potrzebą aktualizacji systemu. Potrzebowała nowoczesnego narzędzia do zarządzania firmą, które pozwoliłoby na efektywną i intuicyjną pracę z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Mimo doraźnych aktualizacji system przestał spełniać oczekiwania firmy. W przypadku małych i średnich przedsiębiorstw częsta aktualizacja systemu ERP powinna być odpowiedzią na dynamikę firmy, zmieniające się przepisy prawa i pojawiające się nowe technologie. Tylko wtedy użytkownicy mogą korzystać z najnowszych rozwiązań i mieć dostęp do niezbędnych integracji z wykorzystywanymi w firmie aplikacjami. Aby system ERP spełniał swoje zadanie, zaleca się jego wymianę co 8-10 lat. Microsoft co rok dostarcza nową wersję swojego produktu, a najnowszą jest Microsoft Dynamics 365 Business Central, którą specjaliści ERP z JCommerce zarekomendowali firmie Medim.

Rozwiązanie

Zespół JCommerce zaktualizował system Microsoft Dynamics NAV 2016 do najnowszej wersji. Ponieważ klient przeszedł na infrastrukturę chmurową, nowy system wdrożyliśmy na platformie Microsoft Azure z wykorzystaniem bazy SQL Server. Takie rozwiązanie, czyli skorzystanie z systemu ERP i platformy chmurowej tego samego dostawcy, odciąża klienta z utrzymywania infrastruktury hybrydowej i związanych z tym wyzwań i problemów. W ramach prac wprowadziliśmy też drobne zmiany, m.in. w wydrukach i obsłudze not odsetkowych, które rozszerzają możliwości systemu. System Microsoft Business Central przenosi zarządzanie firmą na zupełnie nowy poziom, a jego użytkownicy mogą korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak algorytmy sztucznej inteligencji wspierające analizę danych czy wizualizacja danych z użyciem Power BI.

O kliencie

Firma Medim od ponad 30 lat dostarcza innowacyjne rozwiązania w 17 dziedzinach medycyny, zaopatrując placówki służby zdrowia w specjalistyczny sprzęt oraz aparaturę medyczną.

Dodatkowe możliwości

Microsoft Dynamics 365 Business Central daje użytkownikom wiele dodatkowych możliwości. Aby klient mógł w pełni wykorzystać możliwości nowego systemu, konsultanci ERP z JCommerce zaproponowali dodatkowe rozwiązania, które ułatwią pracę użytkownikom.

Wykorzystanie tabletów przemysłowych

  • Obecnie przyjmowanie i wydawanie towarów z magazynu odbywa się na stanowisku pracy z wykorzystaniem dedykowanej funkcjonalności oraz standardowych dokumentów przyjęcia i wydania. Wiersze dokumentów z numerami partii i numerami seryjnymi trzeba wprowadzać ręcznie.
  • JCommerce zaproponowało przygotowanie i wdrożenie funkcjonalności do obsługi czytników kodów kreskowych Data Matrix. Pomoże to usprawnić proces, a użytkownik systemu Business Central za pomocą bezprzewodowo połączonego tabletu przemysłowego będzie mógł przyjmować i wydawać towary z dowolnego miejsca.

Rozbudowa istniejących raportów

  • Klient wykorzystuje raporty takie jak „Stan”, „Analiza Umów”, „Raport płatności” czy zewnętrzny raport „Stany bieżące” w postaci arkusza Excel pobierającego dane z bazy systemu Dynamics 365 BC.
  • JCommerce zaproponowało wdrożenie dodatkowych funkcji i wykorzystanie nowej infrastruktury systemu, dzięki czemu będzie możliwa rozbudowa, optymalizacja i rozszerzenie możliwości tych raportów i analiz. Zaproponowane zmiany zostały już wdrożone w „Raporcie płatności” i „Stany bieżące”.

Przygotowanie nowego raportu

Zaproponowaliśmy także przygotowanie i wdrożenie nowego raportu „Kontrola terminów fakturowania”. Dzięki niemu klient zyska wgląd w informacje o sprzedaży towarów w ramach kontraktów, umów długoterminowych oraz bieżącej sprzedaży.

Korzyści biznesowe

  • Łatwiejsze tworzenie analiz i raportów dzięki Power BI.
  • Wygodniejsza i bardziej efektywna praca użytkowników.
  • Wykorzystanie możliwości platformy Azure: integracja z pozostałymi aplikacjami Microsoft.
  • Szybkie wdrożenie dzięki wersji chmurowej.
  • Posiadanie systemu, który jest zawsze aktualny.
  • Nowoczesne rozwiązanie wykorzystujące możliwości uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
  • Oszczędność kosztów licencjonowania dzięki modelowi SaaS

Ostatnio zrealizowane projekty

Szukasz programistów lub
doświadczonego zespołu?

Napisz do nas