Urządzenia i rozwiązania Apple’a mają szeroką rzeszę fanów wśród użytkowników indywidualnych. Obecnie także biznes zaczyna dostrzegać potencjał urządzeń z oprogramowaniem iOS i macOS oraz możliwość wykorzystania ich w szerszej perspektywie. Wielu przedsiębiorców zadaje sobie jednak pytanie: jak ugryźć temat ceny urządzeń z jabłuszkiem?

Cena popularnych i cenionych urządzeń z logo Apple’a jest często jedną z barier powstrzymujących przed ich zakupem. Jakie są części składowe wspomnianej ceny i które aspekty warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji: Mac czy „nieMAC”? W dzisiejszym artykule postaram się odpowiedzieć na mnożące się pytania i rozwiać wątpliwości dotyczące kosztów związanych z urządzeniami od Apple’a.

Pecet vs. MAC

Znane stwierdzenie głosi, że „kto kupuje tanio, kupuje dwa razy”. Decydując się na urządzenie Apple’a, ponosimy koszt nawet kilku tysięcy złotych, jednak jak wykazują badania, MacBook działa bez zarzutu przez minimum 4 lata. Dla porównania – w przypadku innych, tańszych laptopów już po 2 latach użytkowania pojawiają się problemy z wydajnością, a żywotność baterii spada do kilkudziesięciu minut.

Inwestowanie w jakość komponentów w dobie rynku stawiającego na jednorazowość i wymienialność produktów mogłoby się wydawać ryzykownym posunięciem ze strony Apple’a. Jak jednak pokazują badania rynkowe, użytkownicy Maców rzadziej wymieniają swoje urządzenia na nowe, gdyż są zadowoleni z ich działania, a producent zapewnia wsparcie aktualizacji oprogramowania. Okazuje się więc, że wydanie kilku tysięcy złotych to inwestycja, która opłaca się długoterminowo.

Android czy iPhone?

Podobne dylematy cenowe mają użytkownicy urządzeń mobilnych. Telefon od Apple’a to niemały koszt, jednak według badań ponad 60 proc. kupionych dawniej iPhone’ów używane jest do dzisiaj, a 2 na 3 z kupionych kiedyś telefonów wciąż są aktywnie wykorzystywane. Zakładając, że przeciętny użytkownik iPhone’a korzysta z niego średnio około czterech lat, koszt jego użytkowania to 1000 zł rocznie – czyli tyle, ile wynosi cena dobrej klasy innego telefonu. W przypadku smartfonów z Androidem spadek przydatności urządzenia następuje dużo szybciej. Posiadacze iPhone’ów czy iPadów chętniej niż tych z oprogramowaniem Android decydują się też na aktualizację oprogramowania, a tym samym wspierają politykę bezpieczeństwa.

Bezpieczeństwo

Na co dzień nie kwestionujemy konieczności poniesienia kosztów ubezpieczenia samochodu czy wykupienia polisy dla rodziny. Na nartach czy motocyklu jeździmy w kasku, aby zminimalizować skutki ewentualnych nieszczęśliwych wypadków. Podobnie powinno to wyglądać w obszarze nowych technologii, gdzie podjęcie odpowiednich kroków chroni nas przed ewentualnymi, często trudnymi do przewidzenia skutkami. Regularna aktualizacja oprogramowania to podstawa w zapewnieniu bezpieczeństwa struktury IT, a Apple zapewnia regularne aktualizacje. Nie brakuje wirusów, które mogą wyrządzić szkodę także urządzeniom z iOS, warto jednak pamiętać, że urządzenia Apple są sprzedawane z wbudowanym programem antywirusowym, który może być poszerzony, w zależności od potrzeb użytkownika, o dodatkowe zabezpieczenia.

Apple troszczy się o bezpieczeństwo danych, na straży których stoi funkcja FileVault. Z innych przydatnych opcji wymieńmy Gatekeeper, który blokuje możliwość instalacji aplikacji z nieznanych źródeł, czy XProtect chroniący przed złośliwym oprogramowaniem. Inwestycja w Apple to zatem inwestycja w bezpieczeństwo.

Jak zaoszczędzić?

Niskie koszty eksploatacji urządzeń Apple’a, jak brak konieczności kupowania programu antywirusowego czy długa żywotność baterii, przekładają się na oszczędności związane z inwestowaniem w nowy sprzęt.

Ponadto firmy chcące wdrożyć u siebie urządzenia Mac mogą skorzystać z możliwości leasingu urządzeń w ramach programu Apple Financial Services. Jak to działa? Cała wartość zakupionego sprzętu rozkładana jest na miesięczne raty, a po ich spłaceniu klient otrzymuje nowy sprzęt. Im droższy model urządzenia, tym większa oszczędność – aż do 33 proc. w przypadku iMac Pro.

Korzyści dla pracodawcy i pracownika

Urządzenia Apple’a to korzyści zarówno dla pracodawcy, jak i pracowników, gdyż inwestycja w urządzenia z jabłuszkiem jest także inwestycją w pracownika. Pracownicy, którzy mają dostęp do najlepszych, preferowanych przez siebie narzędzi, dają z siebie więcej.

Jeżeli perspektywa korzystania ze sprzętu rozciąga się na kilka lat, to zdecydowanie warto zapłacić więcej, by zyskać dodatkowy rok, dwa komfortowego użytkowania urządzenia. Gdy patrzymy na to z tej perspektywy – biorąc pod uwagę kwestię bezpieczeństwa, jakości, user experience i oszczędności – okazuje się, że urządzenia Apple’a wcale nie są tak drogie. Jak zresztą twierdzi sam Tim Cook, dyrektor generalny Apple’a: „Naszym celem jest tworzenie narzędzi, by bogacić ludzi”.

Autorem wpisu jest:
International Business Development Manager

International Customer Development Manager z bogatym doświadczeniem w obszarze sprzedaży i Human Resources. Płynnie posługuje się 3 językami obcymi, ma doświadczenie we współpracy z klientami zagranicznymi.

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.