Jako firma outsourcingowa JCommerce jest w samym sercu technologicznej transformacji, dlatego przyspieszenia, przetasowania i swoiste zmiany biznesowego tętna w tym zakresie odczuwamy prawdopodobnie intensywniej niż firmy spoza branży. Są technologie, które sprawiają, że wiele firm wstrzymuje oddech z powodu wyzwań, jakie niesie ze sobą ich wdrożenie. Jako partner w outsourcingu od 2005 roku nie tylko obserwujemy zmiany technologiczne, ale przede wszystkim działamy w ich rytmie i tym samym ułatwiamy adaptację naszym klientom. Przedstawiam listę obszarów, na które będziemy zwracać szczególną uwagę w 2020 roku i rozwijać w ich zakresie ofertę JCommerce.

Sztuczna inteligencja

Coraz szybszy w ostatnich latach rozwój rozwiązań sztucznej inteligencji niesie ze sobą oczekiwania, wyzwania, obawy, szanse, ale i zmiany. IDC przewiduje, że do 2025 roku 75% firm poczyni inwestycje mające na celu doszkolenie pracowników. To odpowiedź na braki kompetencyjne wynikające z potrzeby wdrożenia narzędzi AI. Tak jak jeszcze do niedawna mówiliśmy o byciu „data-driven, tak dziś firmy coraz częściej stają się „AI-driven”, co w przyszłości prawdopodobnie zaowocuje konkretnymi, imponującymi liczbami wypełniającymi słupki statystyk. Według raportów przygotowanych przez firmę PWC wpływ sztucznej inteligencji na globalną ekonomię do 2030 roku może wynieść nawet 15,7 trylionów dolarów, z czego spora część to przewidywane wpływy uzyskane dzięki zwiększonej produktywności.

Machine learning

Uczenie maszynowe jest wykorzystywane w wielu gałęziach biznesu: finansach, służbie zdrowia, sporcie, rekrutacji, branży automotive, logistyce, na produkcji, w marketingu czy sprzedaży. Czasy wykorzystania pełnego potencjału tej technologii jeszcze przed nami, ale już teraz algorytmy machine learning pozwalają zautomatyzować wiele powtarzalnych procesów. W JCommerce wykorzystujemy kompetencje machine learning, rozwijając rozwiązania dla jednego z największych banków w Europie. W 2020 roku chcemy nadal podążać w tym kierunku.

Digital platforms

Trendem, który obserwujemy z rosnącą uwagą, jest coraz większe zapotrzebowanie na digital platforms. Wielu naszych klientów i partnerów pyta o rozwiązania, które umożliwiają integrację różnych systemów i stworzenie platformy typu B2C. W JCommerce mamy na koncie pomyślne wdrożenia – między innymi dla szwedzkiej firmy Boozt. Obecnie pracujemy nad projektem dla klienta z branży e-commerce.

Robotic Process Automation

Zrobotyzowana automatyzacja procesów biznesowych to kolejna technologia, którą obserwujemy z dużym zaciekawieniem, Podstawą działania RPA są roboty software’owe, które są w stanie wykonywać w sposób zautomatyzowany powtarzalne czynności w wielu gałęziach biznesu. Obecnie RPA wykorzystuje coraz częściej mechanizmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (stąd często spotykana nazwa RPA II). Główne zalety to skalowalność i szybki zwrot z inwestycji we wdrożenie (ROI), a także znacząca oszczędność czasu dzięki automatyzacji powtarzalnych procesów. Jak duża? Według wyliczeń firmy Gartner zastosowanie tej technologii w finansach może pozwolić na oszczędność nawet 25 000 godzin w skali roku (przeliczalnych na 878 000 dolarów). W JCommerce wykorzystujemy kompetencje naszych programistów RPA do realizacji projektów oraz posiadamy silne zaplecze kompetencyjne w obszarze często wykorzystywanego w RPA języka .NET.

Usługi chmurowe

Chmura rośnie w siłę od 2006 roku, kiedy Amazon udostępnił po raz pierwszy Amazon Web Services. Obecnie mamy do wyboru usługi wielu dostawców, a duża moc obliczeniowa, efektywność i skalowalność to korzyści, które przekonują do tego rozwiązania coraz więcej firm na całym świecie. Według dostępnych statystyk jeszcze w 2018 roku wykorzystanie tradycyjnej infrastruktury typu on-premise sięgało 38% w skali globalnej, dwa lata później to już 17% i 10-procentowy wzrost wykorzystania usług typu Software as a Service i hostowania aplikacji w chmurze. Rynek chmurowy w Polsce podąża za światowym trendem. Według raportu IDC wydatki na cloud services nad Wisłą do 2023 roku mogą rosnąć w tempie 15,7% rocznie, a dynamiczny rozwój tego sektora przełoży się na zainteresowanie firm usługami doradczymi. Zbudowanie i wdrożenie strategii chmurowej w 2020 będzie jednym z ważniejszych wyzwań dla biznesu. W JCommerce odpowiadamy na te potrzeby, oferując usługi z zakresu cloud transformation, m.in. rozwój aplikacji wykorzystujących w pełni potencjał rozwiązań chmurowych.

Usługi zespołów DevOps

Coraz więcej polskich firm stawia na chmurę. Chętnie stosowanym podejściem w tym zakresie jest DevOps, ponieważ przekłada się na konkretne korzyści. Zespoły DevOps wykorzystują praktyki takie jak Continuous Integration / Continuous Delivery, aby zapewnić szybsze wdrożenie i zminimalizować ryzyko jego negatywnych konsekwencji. Mamy wiele zapytań dotyczących współpracy z zespołami DevOps. Wciąż doskonalimy nasze umiejętności, sięgając po kompetencje takie jak DevOps Gold Competency, aby zapewnić najwyższą jakość w kontekście wdrażania i utrzymywania usług chmurowych.

Internet Rzeczy

Internet Rzeczy to jedna z najprężniej rozwijających się technologii. Oświetlenie, termostaty czy zegarki – wszystko, co nas otacza, jest coraz częściej „smart”. Również biznes coraz chętniej korzysta z jej dobrodziejstw, a Internet Rzeczy znajduje wykorzystanie nie tylko w Przemyśle 4.0. Inteligentne drukarki, urządzenia monitorujące aktywność w pomieszczeniach (swoiste mapy cieplne biur) czy śledzące posiadane zasoby (jak np. asset trackery) to jedne z bardziej interesujących rozwiązań. W biznesie IoT przekłada się na oszczędność kosztów i optymalizację wykorzystania posiadanych zasobów. Według raportu firmy Microsoft 88% firm korzystających z rozwiązań Internetu Rzeczy przyznaje, że ma on strategiczne znaczenie dla sukcesu ich organizacji. Według tego samego źródła przed końcem 2021 roku 94% firm będzie wykorzystywać rozwiązania IoT. Głównymi wyzwaniami w obszarze wdrożeń są m.in. złożoność techniczna oraz brak dostępu do wykwalifikowanych specjalistów lub brak wystarczającej wiedzy. Niezbędne są tu kompetencje programistyczne z zakresu takich języków programowania jak Java, C, C++ czy Python. W JCommerce mamy na koncie wdrożenia IoT, a jednym z ciekawszych projektów było dostarczenie oprogramowania diagnostycznego dla klienta z obszaru HealthTech.

Podsumowanie

W JCommerce jesteśmy świadomi, że dynamiczna digitalizacja, w której pomagamy naszym partnerom, przekłada się na określone oczekiwania – także w zakresie cyberbezpieczeństwa. Chcemy wspierać transformację cyfrową kompleksowo, dostarczając pełny zakres usług, dostosowany do potrzeb rynku. Mamy nadzieję, dostarczane przez nas rozwiązania pozwolą naszym partnerom wziąć głębszy oddech i rozwijać się w rytm najważniejszych trendów technologicznych w 2020 roku.

Autorem wpisu jest:
Piotr Zyguła

Piotr związany jest z JCommerce od 2005 roku, od 2010 pełni funkcję Prezesa Zarządu. Do jego obowiązków należą strategiczne zarządzanie firmą oraz organizacja i koordynacja działań sprzedażowych, a także obszar HR i zarządzanie produkcją. Studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz na Uniwersytecie w Kolonii, gdzie zdobył wiedzę z zakresu ekonomii i zarządzania. Absolwent ICAN Institute w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach jak Compaq Computers, KLK czy Techmex. W życiu prywatnym kibic Bayernu Monachium, biegacz maratończyk i miłośnik prawdziwej włoskiej pizzy.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.