Rok 2019 przyniósł prawdziwy boom na chmurę. Według najnowszych raportów w ciągu kilku lat Polska może stać się liderem w wykorzystywaniu rozwiązań bazujących na chmurze, takich jak na przykład system ERP Dynamics 365. Przeczytaj artykuł, w którym przyglądam się największym zaletom systemu Microsoft Dynamics 365 na platformie Azure. Dlaczego warto stawiać na rozwiązania od tego samego dostawcy i jakie procesy w kontekście cyfrowej transformacji to ułatwia?

ERP w chmurze

MS Dynamics Nav oraz najnowsza jego wersja Business Central 365 to popularne, kompleksowe narzędzie do zarządzania przedsiębiorstwem. W wersji chmurowej przynosi liczne korzyści przedsiębiorcom, a ci, mimo dawnego sceptycyzmu wobec nowych rozwiązań, coraz chętniej stawiają na transformację cyfrową. Można powiedzieć, że powoli oswajamy chmurę. Nic dziwnego – takie rozwiązanie poprawia bezpieczeństwo, a dodatkowo jest elastyczne, gdyż daje możliwość dostosowania systemu do potrzeb konkretnej branży. Szybkie wdrożenie, częste aktualizacje, oszczędność i dobra integracja z pozostałymi rozwiązaniami spod logo Microsoft to tylko kilka zalet systemu ERP w wersji on cloud. Producent systemu MS Dynamics 365 Business Central jest w wielkiej trójce dostawców usług chmurowych, dlatego dziś przyjrzymy się właśnie platformie Azure oraz korzyściom, jakie niesie w kontekście możliwości systemu ERP.

Dowiedz się więcej: Rozwój dedykowanych aplikacji chmurowych

Platforma Azure

Dlaczego właśnie Azure? Wykorzystanie chmury dostarczanej przez Microsoft i systemu ERP spod tego samego logo jest naturalnym rozwiązaniem dla firm, które chcą przejść proces transformacji cyfrowej lekkim krokiem. A korzystanie z usług i produktów tego samego dostawcy, w tym przypadku Microsoft, niesie spore ułatwienia w obszarze wdrożenia systemu i zarządzania nim. Zauważalną korzyścią jest tu łatwość utrzymania MS Dynamics NAV czy też MS 365 Business Central na platformie Microsoft Azure. Taki wybór zapewnia bowiem integrację, która nie wymaga tworzenia niestandardowych połączeń między różnymi aplikacjami. Dzięki temu przedsiębiorca nie musi martwić się o utrzymywanie bazy danych, co bywa problematyczne w przypadku infrastruktury hybrydowej.

Wspomniałam też o rosnącym zaufaniu do chmury. Jeżeli chodzi o tę konkretną platformę, to największe przedsiębiorstwa – mowa tu o globalnych markach – ufają Azure. Według listy Fortune 500 aż 95% firm ufa Azure w zakresie wdrożeń oprogramowania. Najważniejsze powody zaufania to: bezpieczeństwo sieci, tworzenie kopii zapasowych baz danych i efektywność rozwiązania. Jakie konkretnie korzyści kryją się za nimi?

Szybka konfiguracja i mniejsze koszty

Na pierwszy ogień weźmy efektywność rozwiązania. Systemy ERP i CRM są kosztowne, a ich wdrożenie wymaga, to znaczy dawniej wymagało, wiele czasu i pracy. Obecnie, wybierając hosting ERP Dynamics 365 na platformie Azure, zmniejszasz koszty wdrożenia, a jednocześnie zwiększasz wydajność swojego oprogramowania. Dzięki chmurze ograniczasz czas, który lub w przypadku większych firm nawet cały zespół programistów musiałby poświęcić na konfigurację niezbędnych, niestandardowych łącz, aby wszystkie aplikacje działały sprawnie. Rozwiązanie chmurowe pozwala na oszczędność kosztów wdrożenia i ewentualnych późniejszych modyfikacji.

System ERP na platformie Azure

Azure – kontrola dostępu

Wielu przedsiębiorców planujących przeniesienie programu ERP do chmury zadaje sobie pytania:

„A co z bezpieczeństwem”?

„Czy będę miał kontrolę nad dostępami moich pracowników”?

Każdy dostawca usług chmurowych zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest kontrola dostępów, a w przypadku Microsoft mowa o dostępach milionów użytkowników. Według oficjalnych danych Azure Active Directory zarządza ponad 1,2 mld tożsamości, a każdego dnia za pośrednictwem platformy przetwarzane jest 8 mld uwierzytelnień.

Azure Active Directory posiada wbudowane funkcjonalności, takie jak analiza zagrożeń i dostęp warunkowy. Kontrola dostępu daje lepszą ochronę danych, raportów i aktywności przy użyciu wykorzystywanego oprogramowania ERP czy CRM. W Dynamics 365 i upewnia się, że każdy użytkownik ma dostęp tylko do tego obszaru, który ma prawo zobaczyć. Podsumowując, nie tylko będziesz bezpiecznie przechowywać wszystkie informacje ERP Dynamics 365 w chmurze, ale Azure pomoże Ci również zarządzać ich dostępnością.

Sprawdź także: Usługi DevOps

Opcje szyfrowania i zgodności

Jak pisałam, jeszcze niedawno wielu przedsiębiorców w Polsce podchodziło z dużą dozą nieufności wobec ochrony danych przechowywanych w chmurze. Pojawiały się pytania takie jak: „Czy moje dane będą bezpieczne?”. Albo: „Czy ktoś ma wgląd w dane przechowywane w chmurze?”. Odpowiedzią na te obawy jest usługa Azure Storage, która zapewnia bezpieczeństwo danym dzięki szyfrowaniu. Szyfrowanie za pomocą Azure Storage jest podobne do tego, które jest wykorzystywane przez funkcję Bitlocker. Dane zapisane w chmurze są chronione, a dzieje się to w sposób niezauważalny dla użytkownika. Co ważne, usługi szyfrowania i zgodności nie wpływają również na wydajność Azure Storage, a za usługę szyfrowania danych nie jest pobierana dodatkowa opłata.

Power BI i machine learning

W prowadzeniu firmy pomocne są nie tylko dane z systemów ERP, ale też efektywna analiza danych biznesowych. Najlepiej na żywo, aby działać sprawnie i efektywnie. Tu z pomocą znów przychodzą sprawdzone rozwiązania od Microsoft, czyli interaktywne raporty Power BI. Dzięki integracji z narzędziem Power BI użytkownicy platformy Azure mogą na bieżąco śledzić istotne dla firmy dane i analizując je, budować odpowiednią strategię.

Warto dodać, że chmura dobrze „dogaduje się” ze sztuczną inteligencją. Wdrażając Business Central lub NAV w chmurze Azure, przedsiębiorcy zyskują dostęp do rozwiązań bazujących na uczeniu maszynowym. Jeśli na przykład analizowanie trendów rynkowych i ciągłe kalkulowanie stanów magazynowych spędza Ci sen z powiek, mamy dobrą wiadomość. Sztuczna inteligencja zrobi to za Ciebie i pomoże zautomatyzować ważne dla Twojej firmy pracochłonne procesy.

Czytaj więcej: Funkcjonalności Microsoft Business Central 365 on cloud.

Podsumowanie

W dzisiejszych czasach konkurencyjność i nowe technologie napędzają nie tylko rynek IT. Przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzymać kroku konkurencji, muszą obserwować rynek nowych rozwiązań takich jak usługi chmurowe. Wykorzystanie systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central lub NAV na platformie Azure jest dobrym pomysłem, jeśli rozważasz transformacje cyfrową. Taki krok usprawni Twoją firmę na wiele sposobów, a funkcje platformy Azure i z systemu Dynamics 365 połączą siły, sprawiając, że wyciśniesz więcej ze swoich narzędzi CRM i ERP. Dzięki temu nie tylko dotrzymasz kroku konkurencji, ale będziesz krok, a nawet dwa przed nią.

Zastanawiasz się nad przeniesieniem środowiska do chmury? Zobacz, jak możemy pomóc!

Autorem wpisu jest:
Paulina Materna
W branży IT od ponad 13 lat. W JCommerce odpowiedzialna za sprzedaż rozwiązań klasy ERP i BI, tym samym – za doradzanie klientom najlepszych rozwiązań. Służbowo i prywatnie interesuje się nowymi technologiami. Wolny czas aktywnie spędza z rodziną.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.