Usługi Software as a Service zyskują na popularności, a chmura daje użytkownikom narzędzi Business Intelligence coraz więcej możliwości. Również Qlik Sense jest dostępny w modelu SaaS, a do wyboru są jego dwie wersje: Business i Enterprise. Z artykułu dowiesz się, czym się różnią, jakie możliwości dają użytkownikom i jak zacząć z nich korzystać.

Qlik Sense w modelu SaaS

Firma Qlik jest znana z ciągłego ulepszania i aktualizacji swoich produktów, podobnie na  bieżąco dostosowuje modele dostarczania swojego flagowego narzędzia Business Intelligence, Qlik Sense. Jest ono dostępne w następujących modelach zarządzania:

  • Zarządzanie przez klienta – instalowany lokalnie (Kubernetes lub Windows).
  • Zarządzanie przez dostawcę – model SaaS.

Dla użytkowników model SaaS oznacza bezproblemowe korzystanie z bardziej spójnego środowiska, dzięki czemu nie muszą zajmować się aktualizacjami czy sprawami sprzętowymi. Qlik Sense w modelu SaaS, w każdej z dwóch edycji, jest oparty na skalowalnej architekturze natywnej.

Qlik Sense Cloud – największe zalety

  • Korzystasz z bezpiecznego środowiska chmurowego.
  • Twoje dane w Qlik Sense Cloud są dostępne z dowolnego urządzenia.
  • Możesz tworzyć interaktywne aplikacje analityczne za pomocą funkcjonalności „przeciągnij i upuść dane”.
  • Możesz wzbogacić swoje prezentacje i zamienić dane w ciekawą historię, wykorzystując data storytelling w chmurze.
  • Stworzone przez siebie aplikacje i wizualizacje możesz udostępniać innym użytkownikom.
  • W modelu Business dodatkowo możesz udostępnić treści i wspólnie pracować nad nimi z zespołem oraz planować automatyczne odświeżanie danych.

Qlik Sense SaaS – Business czy Enterprise?

W modelu SaaS użytkownicy Qlik Sense mają dwie możliwości wyboru usługi: Qlik Sense Business i Qlik Sense Enterprise.

Obie wersje systemu dostępne są w modelu SaaS, czyli są hostowane i zarządzane przez dostawcę w Qlik Cloud Services w wysoce skalowalnej infrastrukturze chmurowej.

Czym się różnią?

Qlik Sense Business i Enterprise

Źródło: https://www.qlik.com/us/pricing#compareProductFeatures 

Qlik Sense Business

Qlik Sense Business to rozwiązanie w modelu SaaS. Stanowi potężną platformę analityczną Qlik dla grup, zespołów i przedsiębiorstw, które chcą szybko wykorzystywać wnioski z analiz i podejmować decyzje oparte na danych. Dzięki temu mogą łatwo wspólnie przygotowywać aplikacje, dzielić się wnioskami i przydzielać prawa dostępu grupom użytkowników w celu tworzenia, edycji i interakcji z zawartością. Edycja Business to propozycja dla firm, które szybko i w łatwy sposób chcą zacząć korzystać z Qlik Sense za stałą opłatą 30 dolarów miesięcznie. Płatność jest cykliczna i rozliczana w modelu rocznym, a dostępy dla nowych użytkowników można dokupować w dowolnym momencie.

Przegląd usług utrzymaniowych Business Intelligence | QLIK

Czym są usługi utrzymaniowe Business Intelligence i co wchodzi w ich skład?

Zobacz nagranie webinaru Michała Ogonowskiego!

Dowiedz się, jaką rolę odgrywa dostawca usług BI już po zaimplementowaniu systemu u klienta. 

Zobacz nagranie

Qlik Sense Enterprise SaaS

Qlik Sense Enterprise SaaS jest pełną opcją wdrożeniową. To dobra opcja dla firm, które wraz z modelem chmurowym chcą zyskać większy zakres kontroli nad dostępami użytkowników i korzystać ze zwiększonych zasobów dla pojedynczych aplikacji (2,5 GB z możliwością zwiększenia). Rozwiązanie to można wdrożyć niezależnie lub jako część wdrożenia Multi-Cloud, a wersja ta daje szersze możliwości wyboru rodzaju licencji:

  • Analyzer – to licencja dająca możliwość analizowania stworzonych aplikacji oraz dostęp do funkcjonalności Self-Service.
  • Analyzer Capacity – jest to typ licencji oparty na zużyciu jednostki czasu, od strony dostępnych funkcji równy jest on licencji Analyzer. Jedna licencja tego typu to 1000 minut dostępnego czasu użycia.
  • Professional – to licencja developerska, która umożliwia zarówno tworzenie aplikacji, jak i zarządzanie środowiskiem.

Qlik Sense SaaS – jak zacząć?

Darmowy 30-dniowy trial

Możesz wypróbować Qlik Sense Business za darmo przez 30 dni. Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy stworzyć konto za pośrednictwem https://www.qlik.com/us/trial/qlik-sense-business. Za pomocą jednego konta możesz logować się do wszystkich usług i portali firmy Qlik.

Konsultacja z partnerem firmy Qlik

Jeżeli chcesz skorzystać z pełnej opcji wdrożeniowej i Qlik Sense w modelu SaaS, skorzystaj z bezpłatnych konsultacji z partnerem firmy Qlik. Partner wdrożeniowy Business Intelligence wyjaśni Ci, jakie są dodatkowe możliwości Qlik Sense oraz dobierze model licencjonowania dostosowany do Twoich potrzeb.

Qlik Sense Business i Enterprise

Źródło: https://www.qlik.com/us/pricing#compareProductFeatures 

Podsumowanie

Narzędzia analityczne to nie tylko coraz szerszy zakres funkcjonalności, ale też coraz wygodniejsze dla użytkowników modele wdrożenia i licencjonowania. Qlik Sense w modelu SaaS wychodzi naprzeciw zarówno firmom, które chcą szybko zacząć korzystać z narzędzi Business Intelligence bez konieczności instalowania aplikacji lokalnie, jak i tych, które potrzebują rozbudowanych narzędzi developerskich. W każdej sytuacji warto zwrócić się do doświadczonych konsultantów Business Intelligence, którzy pomogą wybrać optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy.

Autorem wpisu jest:
Business Intelligence Expert

Qlik Technical Solution Manager w JCommerce. Certyfikowany konsultant Qlik Sense, posiada blisko 5-letnie doświadczenie zawodowe z produktami firmy Qlik (zarówno jako projektant, jak i programista). Entuzjasta skutecznej wizualizacji danych, podczas realizacji wielu projektów QlikView oraz Qlik Sense zdobył bogate doświadczenie w rozmaitych obszarach biznesowych. Prywatnie miłośnik bulgotu V8 i klasycznych mercedesów. Z wykształcenia absolwent Wydziału Informatyki Polsko-Japońskej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie w Katedrze Baz Danych.

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.