Coraz więcej szkół na świecie inwestuje w sprzęt Apple – urządzenia takie jak iPad, Mac i Apple TV otwierają zupełnie nowe możliwości, a przy tym są stosunkowo łatwe we wdrożeniu do programu nauczania. Apple, dzięki swoim produktom, programom nauczania i wsparciu, pomaga nauczycielom wyzwolić potencjał uczniów i zmienić zdobywanie wiedzy w prawdziwą przygodę, natomiast narzędzie Jamf School do zarządzania urządzeniami Apple w edukacji pozwala na spotęgowanie korzyści, jakie technologia niesie dla nauczycieli, uczniów i rodziców.

Potencjał Apple w edukacji

Wykorzystanie urządzeń Apple w szkołach sprzyja rozwojowi ich potencjału i niwelowaniu nierówności cyfrowej. Tym bardziej że mówimy o pokoleniu, które jest doskonale zaznajomione z używaniem smartfonów czy iPadów. Także nauczyciele doceniają potencjał urządzeń z logo jabłka w edukacji. Apple udostępnia prosty w obsłudze portal WWW: Apple School Manager. Z jego pomocą nauczyciel ma podgląd urządzeń uczniów, może też wgrywać na nie książki czy inne materiały edukacyjne. Ten sam portal udostępnia administratorom IT wszystko, czego potrzeba do wdrożenia w szkole danego urządzenia. Umożliwia zarówno uczniom, jak i nauczycielom konfigurowanie urządzeń, pobieranie aplikacji i książek. Urządzenia Apple są często wykorzystywane w prywatnych brytyjskich szkołach, które mają swoje placówki także w Polsce. Według dostępnych badań 37% nauczycieli chciałoby wykorzystać potencjał technologii w szkolnych murach, ale nie wie, od czego zacząć. Z dodatkową pomocą przychodzą narzędzia do zarządzania urządzeniami Apple – takie jak te, które od 2002 roku dostarcza firma Jamf.

Mac w biznesie

Jamf School

Firma Jamf pomaga szkołom na całym świecie odnosić sukcesy, dostarczając system Jamf School. To narzędzie dostosowane zarówno do potrzeb uczniów, jak i nauczycieli i rodziców. Program Jamf School jest zbudowany na funkcjonalności ZuluDesk, rozwiązaniu do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM) w edukacji. Dzięki Jamf School wdrażanie i zabezpieczanie komputerów Mac oraz urządzeń takich jak iPady i iPhone’y staje się prostsze.

Jamf School pozwala:

  • wdrażać nowe urządzenia w szkole,
  • zarządzać nimi w zależności od przypisanych użytkowników,
  • łatwo kontrolować zawartość urządzeń,
  • tworzyć grupy użytkowników czy uczniów w zależności od klasy czy lokalizacji,
  • zablokować dane, niepożądane aplikacje oraz określone treści – daje to pełną kontrolę nad urządzeniami oraz treściami, które trafiają do uczniów.

Aplikacje ZuluApp

W ramach Jamf School dostępne są dedykowane aplikacje ZuluApp:

  • Teacher – dla nauczycieli, aplikacja pomocna w przygotowywania ciekawych lekcji i zarządzania dostępami do danych treści, stron i aplikacji.
  • Student – dla uczniów, którzy zyskują dostęp do wiedzy i przydatnych w nauce aplikacji. Dzięki temu, że urządzenie jest zarządzane i dostosowane, nie są rozpraszani zbędnymi aplikacjami, które mogłyby odrywać ich od nauki.
  • Parent – dla rodziców, którzy dzięki wykorzystaniu technologii MDM do zarządzania urządzeniami zyskują większą kontrolę. Mogą ograniczyć dostęp do określonych aplikacji, jak Facebook czy WhatsApp, a nawet otrzymać informację, czy dziecko bezpiecznie dotarło do szkoły.

Jamf School – korzyści

Jamf School to korzyści zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli i rodziców. Dzięki dedykowanym aplikacjom komunikacja pomiędzy użytkownikami staje się bardzo prosta. Nauczyciele mogą łatwo udostępniać aplikacje i materiały edukacyjne oraz przygotowywać ciekawe lekcje. Używając Jamf School na iPadach, nauczyciele mają możliwość automatyzacji wielu zadań związanych z wdrażaniem urządzeń i ich zarządzaniem. Jeśli w danej klasie każdy z uczniów posiada dedykowane dla siebie urządzenie i zabiera je do domu, może wykonać z jego pomocą zadanie domowe – rola urządzenia jest ograniczona do pomocy dydaktycznej. Można zachować wszelkie ustawienia dotyczące restrykcji użycia urządzenia poza szkołą, dbając o bezpieczeństwo w sieci i o to, by niepożądane aplikacje nie odwracały uwagi ucznia. Dla rodziców to gwarancja, że dziecko używa urządzenia do przeznaczonych do tego zadań. Rodzice z łatwością mogą sprawdzić także, jak długo i w jakim zakresie dziecko używa na bieżąco danego iPada.

Jamf School – wsparcie i bezpieczeństwo

Jamf School nie pozostawia rodziców, uczniów czy nauczycieli samym sobie z danym urządzeniem. Mogą oni skorzystać z platformy do komunikacji ze specjalistami Jamf, którzy w razie problemów technicznych służą wszelką pomocą. Firma Jamf udostępnia bazę wiedzy, a także e-booki dla nauczycieli, jak efektywnie korzystać z iPadów w pracy.

Dodatkowo, stawiając na oprogramowanie Jamf School, szkoła inwestuje w bezpieczeństwo. Uczniowie mogą korzystać z urządzeń z zachowaniem niezbędnych ustawień bezpieczeństwa w sieci, a ich dane osobowe pozostają prywatne i bezpieczne. System pozwala zarządzać dostępem i korzystaniem z funkcji urządzenia, takich jak aparat, niektóre strony internetowe czy aplikacje.

Podsumowanie

Podsumowując, dzięki urządzeniom Apple zarządzanym za pomocą Jamf School nauka staje się łatwiejsza, przyjemniejsza oraz bardziej interaktywna. Urządzenia Apple pomagają inspirować i rozwijać kreatywność uczniów a system Jamf School niesie korzyści dla rodziców i nauczycieli. Tym pierwszym system pozwala na większą kontrolę, a dla uczniów: oznacza swobodę rozwoju i zdobywania wiedzy. Urządzenie w rękach uczniów z łatwością może zamienić się w laboratorium, studio filmowe, wehikuł czasu, a nawet statek kosmiczny

Przeczytaj także: Jamf w służbie zdrowia

Autorem wpisu jest:
Anna Valkenburg

International Customer Development Manager z bogatym doświadczeniem w obszarze sprzedaży i Human Resources. Płynnie posługuje się 3 językami obcymi, ma doświadczenie we współpracy z klientami zagranicznymi.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.