Firma Sitech poszukiwała rozwiązania, które w prosty sposób zintegruje gromadzone w przedsiębiorstwie dane pochodzące z różnych systemów i zaprezentuje je w formie zrównoważonej karty wyników, by móc w czasie rzeczywistym podejmować kluczowe dla organizacji decyzje.

Ważna też była możliwość prowadzenia zaawansowanych analiz biznesowych, zmniejszenie kosztów i skrócenie czasu potrzebnego na tworzenie hurtowni danych. Najważniejszą cechą przy wyborze rozwiązania miała być elastyczność narzędzia oraz idąca za tym możliwość rozwoju poszczególnych modułów.

Seeing is Believing, czyli testowanie aplikacji

Decyzja o wyborze platformy Business Intelligence i wdrożenie QlikView poprzedzone zostało 30-dniowym okresem testowym SIB (Seeing is Believing). Po instalacji serwera QlikView wdrożono fragment aplikacji Balanced Scorecard, który zawierał moduł dotyczący klientów, kontroli jakości oraz procesów zachodzących w firmie. Konsekwencją była przeprowadzona analiza stanu faktycznego w odniesieniu do wcześniej zakładanego budżetu. W efekcie zarząd firmy Sitech podjął decyzję o pełnym wdrożeniu platformy w przedsiębiorstwie.

Wdrożenie platformy QlikView

Zadaniem specjalistów JCommerce było stworzenie pełnej aplikacji Balanced Scorecard, której celem jest określenie parametrów pomiaru w firmie, pozwalających na jak najlepszą ocenę jej efektywności w realizowaniu strategii. Poprzez zdefiniowanie odpowiednich celów i mierników Balanced Scorecard umożliwia przełożenie wizji i strategii na działania.

Aplikacja QlikView składała się z czterech modułów:

  • Pierwszy z nich dotyczył głównie Klienta i jest rozbudowaną wersją modułu wcześniej udostępnionego do testów.
  • Drugi odnosi się do pracowników przedsiębiorstwa. Pozwala na analizę współczynnika zadowolenia oraz ilości przepracowanych nadgodzin w konkretnych projektach.
  • Kolejny moduł jest dedykowany finansom. Przedstawia między innymi aktualny stan budżetu, inwestycje, koszty fabryki, a także współczynnik zwrotu z inwestycji (ROI).
  • Ostatni z modułów dotyczy pomiaru parametrów wzrostu w przedsiębiorstwie.

Korzyści biznesowe osiągnięte dzięki QlikView:

– Możliwość podejmowania kluczowych decyzji w czasie rzeczywistym
– Eliminacja czasu i kosztów związanych z tworzeniem hurtowni danych
– Zapewnienie ciągłej i sprawnej pracy
– Natychmiastowy i niezależny od osiągów systemu operacyjnego dostęp do danych
– Możliwość szybkiego eksportu danych do plików Excel
– Możliwość codziennej analizy efektów pracy poszczególnych pracowników
– Możliwość monitorowania bieżącej kondycji firmy
– Usprawnienie pracy kierowników, managerów oraz osób na stanowiskach decyzyjnych
– Graficzne przedstawienie danych za pomocą wykresów

 

Źródłem danych do platformy Business Intelligence były pliki płaskie pochodzące z różnych systemów, integrowane na poziomie aplikacji. Moduły zaprojektowano tak, aby użytkownicy mogli bez problemów z nich korzystać, odpowiednio je modyfikować oraz wyciągać z nich wiedzę niezbędną do wykonania analizy.

Sitech Sp. z o.o.

Firma specjalizująca się w produkcji wysokiej jakości siedzisk do wybranych modeli samochodów znanych marek. Zakład posiada centrum badawczo-rozwojowe, w którym prowadzone są badania nad nowymi technologami, łączeniem metali i tworzyw sztucznych oraz nad wykorzystaniem nowych materiałów produkcyjnych.

Autorem wpisu jest:
Ewelina Hepner

Od 2010 roku zajmuje się zarządzaniem projektami IT w różnych technologiach. Jest absolwentką studiów inżynierskich z zakresu informatyki, magisterskich z finansów oraz podyplomowych z zarządzania projektami. Obecnie koordynuje pracę działu Business Intelligence w JCommerce. Posiada duże doświadczenie we wdrażaniu systemów klasy ECM, prowadzeniu analizy biznesowej, projektowaniu i implementacji hurtowni danych, budowaniu procesów ETL oraz kierowaniu zespołami specjalistów.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.