Wraz z rozwojem  każdej firmy oraz przy rosnącym znaczeniu pracy zdalnej, oprogramowanie biurowe staje się kluczem do efektywności pracy każdego zespołu. Dziś to szczególnie ważne w przypadku rozproszonych fizycznie, coraz bardziej mobilnych pracowników. Dostawcy oprogramowania dla biur rozumieją potrzeby biznesu, stąd coraz większe wykorzystanie rozwiązań chmurowych. Przyjrzyjmy się wybranym aplikacjom, które ułatwiają codzienną pracę, a także najważniejszym nowościom w zakresie popularnego oprogramowania Office dla biznesu.  

Office 365 vs Microsoft 365

Usługa Office 365 to teraz Microsoft 365. Wraz z nazwą zmienił się model subskrypcji, a użytkownicy zyskali więcej możliwości. Dzięki platformie Microsoft 365 użytkownicy prywatni i korporacyjni mają dostęp do popularnych i znanych narzędzi, które teraz są dostępne w modelu chmurowym z dowolnego miejsca i z dowolnego urządzenia.

Przeczytaj także: Praca zdalna – skuteczna strategia dla Twojej organizacji

Microsoft 365 dla biznesu:

  • Osobne plany dla MŚP (Microsoft 365 Business) i dla dużych przedsiębiorstw (Microsoft 365 Enterprise).
  • Zawsze aktualne i dostępne z każdego miejsca na wielu urządzeniach.
  • 1 TB magazynu osobistego w chmurze.
  • Szybkie i bezpieczne wdrożenie z Microsoft FastTrack dla firm ze 150+ stanowiskami.
  • Wsparcie techniczne.

Wybrane aplikacje Microsoft 365

Access – tworzenie aplikacji bez zatrudniania developera? Dziś to możliwe dzięki programowi Microsoft Access. Użytkownicy mogą tworzyć funkcjonalne aplikacje biznesowe i raporty w intuicyjny sposób oraz łatwo dostosowywać je do potrzeb rozwijającej się firmy. Procesy biznesowe można automatyzować przy wykorzystaniu Visual Basic for Applications. Program Access jest w pełni zintegrowany z pozostałymi źródłami danych, które można przechowywać dzięki usłudze Microsof Azure SQL.

Excel – Praca z programem do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych i analizy danych zyskuje nowe możliwości dzięki chmurze. Aplikacja w Microsoft 365 jest dostępna z wielu urządzeń, a skoroszyt można udostępniać wielu osobom, by ułatwić wspólną edycję i pracę nad dokumentem. Wielu użytkowników zainteresuje możliwość dodawania danych bezpośrednio ze zdjęć. Dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania obrazów i przetwarzaniu na dane użytkownicy nie muszą ręcznie wprowadzać wszystkich danych do arkusza. Obecnie praca z dokumentami Excel jest jeszcze łatwiejsza dzięki możliwości zapisywania danych w ulubionych folderach (opcja przypinania plików poprawiająca dostęp do wybranych plików pojawiła się w czerwcu 2020).

PowerPoint – czy tworząc prezentacje kilka lat temu, sądziliśmy, że kiedyś zyskamy możliwość prezentacji slajdów za pomocą inteligentnych zestawów słuchawkowych? Dziś, poza możliwością wspólnej pracy w chmurze, Microsoft rozwija swój produkt o funkcjonalności, które przenoszą prezentacje na zupełnie nowy poziom. Animacje i prezentacje 3D, możliwość dodawania gifów, a także wykorzystanie pisma odręcznego i głosu dzięki sztucznej inteligencji to najważniejsze nowości w programie PowerPoint.

Outlook – narzędzia do efektywnej komunikacji zyskały na ważności w dobie pandemii. Outlook to popularne narzędzie, które poza wysyłką maili służy także do planowania i organizowania pracy, pozwala tworzyć spotkania, przypomnienia, rezerwować pokoje konferencyjne. Większość pakietów Microsoft 365 oferuje:

  • Hosting poczty ze skrzynką pocztową 50 GB (poza wersją Aplikacje Microsoft 365 dla firm).
  • 1 TB przestrzeni OneDrive.
  • Dostęp do poczty z dowolnych urządzeń, z poziomu przeglądarki czy mobilnie.
  • Planowanie i integracja z pomocą Microsoft Teams (poza wersją Aplikacje Microsoft 365 dla firm).
  • Współpraca online z nawet 250 osobami (poza wersją Aplikacje Microsoft 365 dla firm).

Skype for Business (dawniej Lync) – to ujednolicona platforma komunikacyjna dostępna dla wszystkich pracowników, która umożliwia przesyłanie wiadomości błyskawicznych, prowadzenie konferencji audio i wideo oraz tworzenie spotkań online.  Z dniem 31 lipca 2021  r.  usługa przestanie być dostępna dla użytkowników korzystających ze Skype for Business Online i mogą oni skorzystać z aktualizacji do Microsoft Teams. Klienci lokalni, korzystający z usługi Skype oraz Skype for Business Server będą mogli korzystać z nich bez zmian.

Teams – najważniejsze zmiany w aplikacji w 2020 roku: spotkanie nawet na 10 000 osób, 300 uczestników czatów, podnoszenie ręki w trakcie spotkania, dostosowanie tła spotkania, ochrona prywatności numeru osoby, która dołącza do spotkania telefonicznie. Konfiguracja kanału dla zespołu, karta pliki w aplikacji Teams – można dołączyć plik do wiadomości i wspólnie nad nim pracować.

Poznaj możliwości Microsoft Teams

Efektywna praca zdalna z Microsoft Teams.
Jak wydajnie pracować zdalnie, kontaktować się z zespołem, kontrahentami, urzędami i nadal mieć kontrolę nad wykonywanymi zadaniami? Przeczytaj artykuł i poznaj możliwości, jakie dają narzędzia takie jak Microsoft Teams.  

Przeczytaj artykuł

 

Delve – Delve to funkcja usługi Office 365, która pomaga odnaleźć informacje, które prawdopodobnie będą najbardziej interesujące w danej chwili w całej usłudze. Delve wspomaga odnalezienie dokumentu, do którego użytkownik ma uprawnienia, nawet bez znajomości jego tytułu ani lokalizacji. Do najciekawszych funkcji Delve należą:

  • Uzyskiwanie dostępu oraz informacji o dokumentach, nad którymi trwają prace za pomocą kliknięcia w czyjeś imię lub zdjęcie w dowolnym miejscu w Delve.
  • Oznaczanie wyszukanego i interesującego dokumentu jako ulubionego, żeby móc łatwo do niego wrócić później.
  • Proste i intuicyjne wyszukiwanie osób, dokumentów lub tablic.

One Drive – OneDrive to usługa hostingu plików Microsoft, która pozwala użytkownikom synchronizować pliki między lokalnymi urządzeniami a chmurą, a następnie uzyskać do nich dostęp za pomocą przeglądarki internetowej lub urządzenia mobilnego. Użytkownicy Microsoft 365 w zależności od wybranego pakietu uzyskują co najmniej 1 TB przestrzeni do przechowywania i udostępniania plików.

Najważniejsze nowości w OneDrive to:

  • Domyślne zapisywanie plików w usłudze OneDrive – w systemie Windows można skonfigurować usługę w taki sposób, by wszystkie pliki domyślnie zapisywały się w chmurze.
  • Przestrzeń OneDrive jest widoczna w eksploratorze plików. Z łatwością można zarządzać przestrzenią dyskową i chmurową oraz dowolnie przenosić i zapisywać pliki oraz foldery.
  • Można wyszukiwać pliki OneDrive z poziomu paska wyszukiwarki w komputerze – wszystkie pliki pojawią się w wynikach wyszukiwania.

SharePoint  – SharePoint w Microsoft 365 to usługa hostowana w chmurze, która nie wymaga lokalnej instalacji. Umożliwia pracę z podziałem na zespoły projektowe, działy i grupy, dzięki dedykowanym witrynom. W usłudze Microsoft 365 witryny te można tworzyć ze strony głównej programu SharePoint. Mogą być one używane jako bezpieczny i inteligentny intranet do przechowywania, organizowania, udostępniania i uzyskiwania dostępu do plików oraz informacji z dowolnego miejsca i urządzenia. Użytkownicy usługi mogą automatyzować procesy i przepływy oraz samodzielnie tworzyć aplikacje dzięki PowerApps i PowerAutomate.

Usługa jest dostępna w trzech pakietach (Sharepoint Online, plany 1 i 2 z usługami OneDrive o Sharepoint) oraz Office 365 E3 (Aplikacje i usługi pakietu Office). W podstawowym zyskujemy 1 TB przestrzeni na użytkownika.

Podsumowanie

Inwestycja w Microsoft 365 to inwestycja w efektywność i komunikację w zespołach w naszej firmie. Pracownicy otrzymują niezbędne narzędzia biurowe oraz tak ważne dziś narzędzia do współpracy zdalnej. Dział IT zyskuje z kolei możliwość zarządzania funkcjami i zasadami bezpieczeństwa przy użyciu łatwego narzędzia w chmurze. Na sam koniec warto podkreślić, że Microsoft gwarantuje także bezpieczeństwo wszystkich swoich usług, a także w wielu pakietach szyfrowanie danych i całodobową pomoc techniczną.

Autorem wpisu jest:
Business Unit Manager

W branży IT od ponad 13 lat. W JCommerce odpowiedzialna za sprzedaż rozwiązań klasy ERP i BI, tym samym – za doradzanie klientom najlepszych rozwiązań. Służbowo i prywatnie interesuje się nowymi technologiami. Wolny czas aktywnie spędza z rodziną.

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.