Jamf Now to młodszy brat Jamf Pro, czyli sytemu do zarządzania urządzeniami Apple w firmie. Choć sklasyfikowany jako oprogramowanie w wersji light, daje duże możliwości małym przedsiębiorstwom chcącym sprawnie zarządzać infrastrukturą MacOS i iOS. System jest bezpłatny dla pierwszych trzech zarejestrowanych w nim urządzeń, kolejne mogą być dodawane w elastycznych modelach licencjonowania. W dzisiejszym artykule prezentujemy przegląd najważniejszych funkcji Jamf Now, pomocnych w prowadzeniu mikro- i małych przedsiębiorstw.

Rozwiązania Jamf

Firma Jamf zapewnia rozwiązania do zarządzania infrastrukturą Apple w firmach w kilku wariantach:

  • Jamf Pro – rozwiązanie klasy enterprise dla biznesu,
  • Jamf Now – rozwiązanie podstawowe dla małych firm,
  • Jam School – rozwiązanie dla edukacji,
  • Jamf Connect – dla wszystkich branż.

Narzędzie Jamf Pro jest rozpoznawalne wśród dużych firm, a według raportu Gartnera z 2018 roku jest to wiodące rozwiązanie w zakresie Enterprise Mobility Management do zarządzania urządzeniami Apple. Jamf Pro zawdzięcza swoją popularność głównie temu, że umożliwia integrację z istniejącą infrastrukturą IT: Active Directory, Certificate Services, Azure czy rozwiązaniami MFA.

Czytaj także: Jamf – lepszy user experience dla użytkowników Apple

Jamf Now – dla kogo?

Obecnie również małe firmy poszukujące sprawdzonych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą Apple mogą korzystać ze sprawdzonego narzędzia. Jamf Now sprawdzi się w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo nie korzysta jeszcze w pełni ze wszystkich rozwiązań klasy enterprise. Mowa tu przede wszystkim o rozwijających się firmach, nowych startupach oraz mikro- i małych przedsiębiorstwach (odpowiednio do 10 i 50 pracowników). Jamf Now to lekka wersja Jamf Pro, która pozwala zarządzać zarówno komputerami Mac, jak i urządzeniami z systemem iOS. Jednocześnie jest wyposażona we wszystkie najistotniejsze funkcje przydatne małym organizacjom.

Jamf Now – najważniejsze zastosowania

1. Zarządzanie urządzeniami Apple

Jamf Now pozwala stworzyć pełny spis wykorzystywanych w firmie urządzeń Apple wraz z ich specyfikacją. To szczególnie ważne w małych firmach nieposiadających osobnego działu IT. Przedsiębiorcy korzystający z Jamf Now mają wiedzę na temat zainstalowanej wersji sytemu operacyjnego każdego urządzenia, statusu szyfrowania, daty ostatniego raportowania czy dostępnej wolnej przestrzeni na dysku. Dodatkowo rozwiązanie wspiera procesy wdrażania nowych pracowników oraz zdawania sprzętu przez osoby odchodzące z firmy (czyli tzw. onboarding i offboarding pracowników).

2. Zarządzanie dostępami

W przypadku przekazywania telefonu lub komputera nowemu pracownikowi nie trzeba martwić się o blokadę urządzenia czy prosić poprzedniego użytkownika o jego odblokowanie. W razie zgubienia telefonu system Jamf Now pozwala usunąć z niego dane lub je zablokować. Jeśli z kolei pracownik zapomni hasła odblokowania ekranu, z łatwością można ustawić nowy klucz dostępu.

3. Rejestracja urządzeń

Młodszy brat Jamf Pro wspiera rejestrację urządzeń w małych przedsiębiorstwach. Narzędzie integruje się z Apple Business Managerem, darmowym rozwiązaniem online umożliwiającym rejestrację urządzeń w Jamf Now bez ich uprzedniego przygotowania. Platforma Apple Business Manager pozwala administratorom IT wdrażać i konfigurować urządzenia Apple z jednego miejsca. Umożliwia także dystrybucję oprogramowania z App Store wśród użytkowników bez konieczności użycia Apple ID pracowników.

4. Konfiguracja

Jamf Now posiada przejrzysty interfejs, dzięki któremu w prosty sposób można dostarczyć konfigurację kont pocztowych, sieci Wi-Fi lub VPN czy aktywować reguły bezpieczeństwa. Bardziej wymagający administratorzy mogą wgrać własne konfiguracje lub aplikacje niedostępne w sklepie Apple.

5. Reguły bezpieczeństwa

W ramach reguł bezpieczeństwa firma może ograniczyć tworzenie screenshotów lub nagrywanie zawartości ekranu przez pracowników albo zablokować łączenie z urządzeniami zewnętrznymi (np. komputerami lub pendrive’ami) czy też ograniczyć ręczną instalację profili konfiguracyjnych. Wprowadzenie reguł bezpieczeństwa pozwala chronić firmowe dane dzięki aktywacji szyfrowania i wprowadzeniu reguł definiujących hasło. Dla firmy stanowi to ochronę przed konsekwencjami ujawnienia danych i surowymi karami nałożonymi przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Narzędzie pozwala wprowadzić segregację danych firmowych i prywatnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu te pierwsze są dostępne tylko w ramach aplikacji nadzorowanych przez Jamf Now.

6. Kioski informacyjne

Warto wspomnieć o przydatnej funkcji, która wspiera urządzenia (np. iPady) pełniące funkcje kiosków informacyjnych. Urządzenia takie wyświetlają treści z określonej aplikacji w miejscach publicznych. Dzięki Jamf Now można uruchomić aplikację, z której zaciągane są treści, w tzw. trybie „Single app-mode”. Dzięki temu przypadkowa osoba korzystająca z urządzenia nie będzie mogła opuścić używanej przez nie aplikacji.

Sprawdź także: Urządzenia i rozwiązania od Apple czy faktycznie są drogie?

Jamf Now

Jamf Now

Jamf Now

Jamf Now – wsparcie techniczne

Małe przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązania Jamf Now mogą również liczyć na wsparcie techniczne firmy Jamf. Istnieje możliwość konsultacji z operatorem na czacie lub zgłoszenia zapytania mailowo. Dodatkowo dostawca rozwiązania udostępnia bazę wiedzy Jamf Now Help Center. Użytkownicy znajdą tu materiały video i artykuły pomagające rozpocząć pracę z Jamf Now oraz informacje na temat bezpieczeństwa oraz najważniejszych funkcjonalności.

Jamf Now – jak zacząć?

Pierwsze trzy urządzenia w ramach Jamf Now firma może użytkować całkowicie bezpłatnie i bez zobowiązań. Taka forma pozwala przetestować wszystkie najważniejsze funkcje, łącznie z integracją z Apple Business Managerem. Po rejestracji większej liczby urządzeń przedsiębiorstwo z łatwością może kontrolować koszt ich utrzymania – jest on rozliczany miesięcznie.

Prowadzisz małą firmę i chcesz bezpłatnie wypróbować Jamf Now do zarządzania urządzeniami Apple? Zarejestruj się na stronie: signup.jamfcloud.com.

Autorem wpisu jest:
Adrian Walaszek

Jako macOS Administrator i certyfikowany Jamf Pro Expert pomaga organizacjom w procesie adaptacji i wdrożenia urządzeń Apple na szeroką skalę. Zdobyte doświadczenie pozwala mu na dostarczanie innowacyjnych rozwiązań. W wolnym czasie szuka adrenaliny na torach kartingowych.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.