Już przy kilku urządzeniach Apple w firmie warto zainwestować w narzędzie do zarządzania. Działowi IT zapewni ono możliwość nadzoru nad urządzeniami, a pracownikom – lekkość użytkowania, z którego słynie sprzęt z logo jabłuszka. Zawodowo doradzam użytkownikom biznesowym jak w pełni wykorzystać potencjał z wykorzystania urządzeń Apple, co oczywiście znaczy, że również w swojej codziennej pracy używam MacBooka i iPhone’a. Dziś opowiem więc o korzystaniu z urządzeń macOS i iOS zarządzanych za pomocą systemu Jamf Pro z perspektywy własnych doświadczeniach jako użytkownika.

Dlaczego Apple?

Wyniki finansowe potentata z Cupertino świadczą o wciąż dużym zainteresowaniu produktami Apple właśnie w biznesie. W trzecim kwartale 2019 roku Apple zanotowało sprzedaż na poziomie 53,8 mld dolarów, notując duże wpływy dzięki sprzedaży usług, komputerów Mac i akcesoriów. Urządzenia Apple są coraz chętniej wykorzystywane w również w polskich firmach. W czym tkwi sekret zainteresowania marką i dlaczego Apple jest tak popularne? Jednym z głównych czynników jest niezawodność urządzeń Apple przekładająca się na lepszy user experience.

Jamf w liczbach

Dlaczego Jamf Pro?

Jamf Pro to dedykowane rozwiązanie dla ekosystemu Apple. Zapewnia pełne wsparcie i zawsze jest gotowe do zarządzania najnowszymi systemami operacyjnymi iOS i macOS. Jest też najwyżej ocenianym i najchętniej wybieranym przez klientów rozwiązaniem klasy EMM (Enterprise Mobility Management). Prosty interfejs i zarazem bogaty zakres funkcjonalności zapewniają pełną integrację Maców ze środowiskiem firmowym. W codziennej pracy używam MacBooka zarządzanego właśnie za pomocą Jamf Pro. Dzięki temu mogę wskazać najbardziej przydatne funkcje systemu do zdalnego zarządzania urządzeniami Apple z perspektywy użytkownika.

Jamf Pro – najważniejsze funkcje

1.     Wsparcie Zero-day

Apple oferuje użytkownikom Macbooków regularne aktualizacje oprogramowania, a system Jamf Pro od lat oferuje wsparcie w dniu premiery nowego systemu. Dzięki temu już kolejnego dnia po premierze nowego macOS lub iOS instaluję aktualizacje i cieszę się nowymi funkcjami oferowanymi przez Apple – bez obaw o kompatybilność z zainstalowanymi aplikacjami i systemami biznesowymi.

2.     Self-Service

Czy chętnie zostawiasz swój komputer działowi IT, gdy coś przestaje działać lub potrzebujesz zainstalować program lub aktualizację? Czasem może to być kwestia godziny, ale często trzeba rozstać się ze sprzętem nawet na kilka dni, co utrudnia pracę. Osobiście bardzo cenię możliwości, jakie daje w tym zakresie Self-Service. Jest to platforma w rodzaju samoobsługowego sklepu firmowego, która pozwala mi na zainstalowanie nowych programów, aktualizacji, a nawet samodzielną naprawę nieprawidłowo działającego elementu systemu. Za pośrednictwem Self-Service można też wysłać zlecenie do helpdesku. Dzięki Jamf Pro mam pewność, że komputer jest prawidłowo zarządzany, jednak odbywa się to w taki sposób, który nie wpływa na moją pracę.

3.     Zero-touch deployment

Gdy otrzymałam Macbooka pierwszego dnia pracy, nie musiałam go samodzielnie konfigurować. Był właściwie gotowy do użycia po wyciągnięciu z opakowania. Jamf Pro dzięki integracji z Apple Business Managerem (to portal dla administratorów IT) umożliwia firmie dostarczenie sprzętu Apple bezpośrednio do użytkownika. Już podczas pierwszego uruchomienia urządzenia wszystkie odpowiednie konfiguracje i ustawienia instalują się automatycznie.

4.     App Store i Apple ID

W codziennym użytkowaniu urządzeń Apple w pracy ważne jest dla mnie także to, że mogę pobierać z AppStore aplikacje zakupione przez moją firmę bez podawania własnego Apple ID. To istotne, bo w biznesie szybki dostęp do najnowszych, potrzebnych nam aplikacji to absolutny must-have.

Czytaj więcej: Czy rozwiązania i urządzenia od Apple są drogie?

Jamf Pro – korzyści dla firmy

Jednak nie tylko user experience pracowników jest istotny z punktu widzenia biznesu. Jako International Business Development Manager doradzam firmom, jak zoptymalizować wykorzystanie urządzeń Apple. Jakie są więc najważniejsze korzyści dla firmy wykorzystującej Jamf Pro?

1. Minimalna ingerencja działu IT

Pisałam o tym, jak wygodne jest dla pracownika otrzymanie sprzętu gotowego do pracy. Zero-touch deployment przynosi korzyści także dla firmy, bo pozwala na minimalne zaangażowanie działu IT w proces wydawania sprzętu. Eliminuje takie zadania konfiguracja urządzenia przez dział IT w firmie – odbywa się ona zdalnie.

2. Oszczędności

Dzięki Jamfowi iPad lub iPhone mogą być współdzielone pomiędzy pracownikami, co przekłada się na oszczędności na sprzęcie firmowym. Jamf pozwala stworzyć listę profili opartych na rolach (takich jak menadżer, gość). Na ich podstawie dany użytkownik wybiera odpowiednią dla swojej roli konfigurację. By to zrobić, nie musi się nigdzie logować ani odwiedzać działu IT. Dodatkowo aplikacja Jamf Setup dla systemu iOS pozwala użytkownikowi na wybranie własnej konfiguracji w oparciu o jego rolę lub aktualną potrzebę wykorzystania urządzenia (np. dostępu do innych, związanych z daną rolą aplikacji).

3. Lepsze zarządzanie sprzętem

Jamf Reset dla systemu iOS umożliwia bardzo sprawne przywrócenie domyślnych ustawień używanego urządzenia, jeśli jest taka potrzeba. Użytkownik może szybko i bez kontaktowania się z działem IT zainicjować reset urządzenia i ponownie dokonać wyboru profilu, z którego chciałby korzystać. Wykorzystywanie systemu Jamf Pro eliminuje także problem z pozostawionymi przez byłych pracowników urządzeniami iOS przypisanymi do ich Apple ID. Urządzenia takie były wcześniej praktycznie niezdatne do użycia. Wprowadzenie zarządzania za pomocą Jamf Pro jest więc koniecznym krokiem, który pozwala na znaczne oszczędności.

Jamf Pro – podsumowanie

Podsumowując, Jamf dokłada wszelkich starań, aby jeszcze bardziej ułatwiać użytkownikom Apple ich codzienną pracę. Dzięki Jamf Pro praca z urządzeniem staje się przyjemniejsza, a zarządzanie – prostsze i intuicyjne. Obecnie ponad 30 000 firm na całym świecie korzysta z systemu Jamf Pro, a wśród nich takie firmy jak SAP czy IBM. Liczba urządzeń Apple, którymi zarządza Jamf, jest imponująca i wynosi 5,2 mln. Warto więc postawić na sprawdzone rozwiązania wykorzystywane globalnie przez miliony użytkowników i zaufać najlepszym w kwestii zarządzania urządzeniami z jabłuszkiem.

Czytaj więcej: Apple w biznesie wskaźniki ROI i TCO

Autorem wpisu jest:
Anna Valkenburg, JCommerce

International Customer Development Manager z bogatym doświadczeniem w obszarze sprzedaży i Human Resources. Płynnie posługuje się 3 językami obcymi, ma doświadczenie we współpracy z klientami zagranicznymi.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.