Po pierwszym półroczu pracy zdalnej w 2020 r. przeprowadziliśmy ankietę “Twoja opinia o pracy zdalnej w JCommerce”. 96,77% badanych pracowników naszej firmy chciałoby mieć możliwość pracy zdalnej po pandemii. Praca zdalna to szansa również dla firm spoza sektora IT, które do tej pory z różnych powodów nie wdrożyły modelu pracy zdalnej. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami i najważniejszymi wnioskami z naszej ankiety.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie jest podejście pracowników do pracy z domu i czy taki model pracy będzie równie popularny po pandemii. Większość badanych pracowników JCommerce (89,47%) pracuje zdalnie. Osoby, które nie pracują z domu, jako przyczynę wskazują m.in. charakter stanowiska i zakres obowiązków wymagający dostępu do dokumentów, ale też brak odpowiednich warunków w domu umożliwiających skupienie. Niektóre osoby wskazały, że klient postawił na model hybrydowy. 96,77% badanych pracowników JCommerce chciałoby mieć możliwość pracy zdalnej także po pandemii.
W czasie pracy zdalnej efektywna komunikacja i współpraca stała się ważnym wyzwaniem. Firmy IT w realizacji projektów korzystają z narzędzi umożliwiających współpracę zespołową online, takich jak Microsoft Teams. Pracownicy JCommerce sygnalizowali potrzebę większego dostępu do informacji, częstszego feedbacku ze strony przełożonego (28,76%) oraz regularnych spotkań online (26,8%). Najwięcej badanych (37,91%) wskazało na potrzebę partycypacji w kosztach pracy zdalnej oraz doposażenia stanowiska pracy (31,37%).
49% pracowników JCommerce za największą zaletę pracy zdalnej uważa oszczędność czasu. Jednocześnie tyle samo uważa, że największym minusem jest ograniczony kontakt z zespołem i współpracownikami. 83% osób przyznaje, że ma odpowiednie warunki, aby pracować zdalnie. Pozostałe osoby, które tych warunków nie mają (14,62%), wskazały potrzebę zrównoważenia życia prywatnego i zawodowego. Pracownicy chcieliby mieć dostęp do sprzętu oraz osobny gabinet do pracy zdalnej w domu.
Wielu pracodawców, którzy do tej pory nie pracowali zdalnie, obawia się, że praca z domu oznacza problemy z komunikacją i utrzymaniem kontroli nad wykonywanymi zadaniami.
80% pracowników JCommerce stwierdziło, że praca zdalna nie ma wpływu na codzienną komunikację i współpracę w zespole. Wiele mówi się także o wpływie pracy zdalnej na efektywność – zapytaliśmy naszych pracowników o ich spostrzeżenia. 68% badanych odpowiedziało, że praca zdalna pozytywnie wpływa na ich efektywność, a 29% – że nie ma wpływu. Istotną rolę odgrywa zaufanie managerów i zadaniowe rozliczanie z wykonywanej pracy oraz bieżące monitorowanie statusu zadań, np. z pomocą technik zwinnych (Scrum, Kanban).
Poznaj outsourcing w modelu AgilePobierz e-book przygotowany we współpracy z naszymi specjalistami Pobierz teraz! |
Sytuacja na rynku wzbudziła niepewność u klientów sektora IT z różnych branż, co przekładało się także na ich budżety projektowe. Zapytaliśmy pracowników JCommerce o ich obawy dotyczące miejsca pracy. 83,04% nie obawiało się o swoje miejsce pracy, 16,96% miało takie obawy.
Sytuacja epidemiczna cechuje się swoistą dynamiką. Zwinne reagowanie i elastyczność są tu kluczowe. Dzięki ankiecie przeprowadzonej wśród pracowników JCommerce poznaliśmy ich oczekiwania i obawy związane z pracą zdalną. To pozwoliło nam wysnuć wnioski na przyszłość – mamy nadzieję, że firmy spoza sektora IT skorzystają z naszego doświadczenia.
Najważniejsze wnioski po pierwszym półroczu:
Wszystko wskazuje na to, że praca zdalna pozostanie z nami na dłużej. Przewidujemy, że firmy, które do tej pory nie korzystały z tego modelu, coraz chętniej będą wdrażały rozwiązania umożliwiające pracę online. Jako dostawca usług outsourcingowych chętnie dzielimy się swoim doświadczeniem, a w wyzwaniach widzimy szanse na rozwój. To także szansa dla firm spoza sektora IT, które do tej pory z różnych powodów nie wdrożyły modelu pracy zdalnej.
Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.
Dodaj komentarz