Do niedawna w Polsce niewiele firm umożliwiało pracę zdalną. Wyjątkiem jest branża IT, w której taka możliwość jest niejednokrotnie znaczącym czynnikiem przy wyborze pracodawcy. Jako specjaliści od pracy zdalnej, która dla części z nas i naszych kolegów jest codziennością, chcemy podzielić się doświadczeniem z tymi, dla których home office stał się niedawno niespodziewaną koniecznością. Jak wydajnie pracować zdalnie, kontaktować się z zespołem, kontrahentami, urzędami i nadal mieć kontrolę nad wykonywanymi zadaniami? Przeczytaj artykuł i poznaj możliwości, jakie dają narzędzia takie jak Microsoft Teams.  

Wirtualne biuro 

Nawet pracownik, który nie ma w domu gabinetu, nadal może pracować wydajnieWystarczy zadbać o dostęp do Internetu i stworz miejsce sprzyjające skupieniu. Pomocne będą też aplikacje i narzędzia, takie jak program Microsoft Teams, część pakietu Office 365 i Microsoft Dynamics 365Microsoft projektuje swoje rozwiązania w taki sposób, żeby tworzyły prawdziwe wirtualne biuro, bez względu na miejsce, z którego się pracuje.  

Microsoft Teams – możliwości 

1. Łatwiejsza komunikacja 

Microsoft Teams posiada funkcjonalności ułatwiające komunikację. Można zadzwonić do współpracowników, utworzyć grupę czy zorganizować telekonferencję. Jeśli podczas telekonferencji ktoś nie chce prezentować swojej prywatnej przestrzeni, pomocna będzie funkcja rozmycia tłaMożna też wykorzystać opcję „nie przeszkadzać i w ten sposób zasygnalizować współpracownikom, by skontaktowali się z nami w późniejszym terminie. 

2. Udostępnianie plików 

Dawniej do pracy potrzebowaliśmy drukarki, telefonu stacjonarnego, a na biurku piętrzyła się sterta dokumentów. Dziś dzięki narzędziom takim jak Microsoft Teams coraz częściej możemy się bez nich obejść. Wszystkie pliki można udostępniać wybranym osobom i wspólnie nad nimi pracować. 

3. Dostęp za pomocą przeglądarki 

Jeśli kontrahenci lub współpracownicy jeszcze nie zainstalowali narzędzia Microsoft Teamsbez problemu mogą go używać za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej.  

4. Integracja z kalendarzem 

Program jest w pełni zintegrowany z Outlookiem, a co za tym idzie, z kalendarzem. Można więc bez problemu planować zadania i spotkania oraz udostępnić kalendarz najbliższym współpracownikom. Dzięki temu łatwiej jest zaplanować spotkania i wspólną pracę. 

5. Nagrywanie spotkań 

Przydatną funkcją jest możliwość nagrywania spotkań i rozmów. Zaplanowane  szkolenia w siedzibie klienta równie efektywnie można poprowadzić zdalnie, a dodatkową zaletą jest to, że klient będzie miał możliwość jego nagrania i odtworzenia w dowolnym terminie. 

6. Lepsza współpraca 

Praca zdalna sprawia, że wielu pracowników skarży się na  izolację? Teams daje możliwość integracji online przy kawie. Dzięki Microsoft Teams kierownicy mogą zebrać cały zespół wirtualnie i przeprowadzić burzę mózgów, wykorzystując Microsoft Whiteboard. To cyfrowa kanwa, na której każdy może zamieszczać pomysły w dowolnej formie. Tablica umożliwia zespołom współpracę w czasie rzeczywistym, bez względu na to, skąd pracują. Każdy może udostępnić swoje pomysły na niekończącej się dotykowej kanwie, którą można obsługiwać za pomocą pióra, gestów czy klawiatury. 

7. Teams do zadań specjalnych 

Teams można wykorzystać nie tylko do pracy. Program umożliwi także dzieciom kontakt z nauczycielem czy przyjaciółmi. Bezpłatna wersja aplikacji pozwoli na komunikację zszkołą, wspólne oglądanie filmów czy rozwiązywanie testów. Nauczyciele mogą skorzystać z funkcji nagrywania i udostępniania webinariów, a uczniowie będą mogli obejrzeć je w dowolnym momencie, a następnie uzupełnić ankietę z pytaniami za pomocą Microsoft Forms. 

Integracja z Microsoft Dynamics 365 

Jak widać, możliwości Teams w kontekście komunikacji są ogromne. Dla użytkowników biznesowych korzystających z systemów Microsoft Dynamics 365 czy Dynamics NAV wielką zaletą jest integracja Teams z tymi narzędziami. Jako jeden z wielu produktów firmy Microsoft, głównie produktów z pakietu Office 365, Teams pozwala otwierać i edytować dokumenty bezpośrednio w aplikacji. Zyskujemy więc bezpośredni dostęp do SharePoint, OneNote, Power BI oraz aplikacji opartych na modelu Dynamics 365. Bezpośrednio w aplikacji można też uruchomić program OneNote, strony internetowe, a nawet system ERP w wersji Web Client.  

 

MS Business Central

 

Użytkownicy systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central doskonale wiedzą, że ich system ERP jest dostępny nie tylko jako aplikacja na pulpicie, ale też w przeglądarce internetowej, na tablecie czy telefonie komórkowym. Oznacza to, że dla osób korzystających z Microsoft Dynamics 365 miejsce, z którego wykonują pracę, nie ma znaczenia. W najbliższym czasie planuję publikację przybliżającą, jak ułatwić sobie pracę dzięki integracji systemu ERP z innymi aplikacjami pakietu Office 365 

Warto także pamiętać, że docelowo w sierpniu 2021 roku Microsoft Teams ma zastąpić program Skype for Business, więc dla wielu firm, które aktualnie korzystają z tego narzędzia, zmiana w tym zakresie jest nieunikniona. 

 

MS Business Central

Podsumowując… 

Praca zdalna może być owocnapełna wirtualnych spotkań, burz mózgów i odkrywania nowych możliwości narzędzi, a sprzyjają temu takie narzędzia jak MS Teams. Brak codziennej biurowej rutyny i spotkań może początkowo wpłynąć na organizację pracyAplikacje ułatwiające komunikację i współpracę są ważne, ale nie zapominajmy o tym, by poprzez codzienne aktywności zadbać o higienę pracy zdalnej 

Autorem wpisu jest:
Teresa Bodziuch-Olma

Konsultant systemów ERP w JCommerce. Z systemami klasy ERP związana od ponad 10 lat. Brała udział w wielu projektach wdrożeniowych – początkowo jako przedstawicielka biznesu, gdzie pracowała w dziale księgowości, a od kilku lat jako konsultant IT.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.