Gdy klienci pytają mnie o politykę różnorodności (ang. Diversity & Inclusion) w JCommerce, zawsze odpowiadam, że to nie tyle „polityka”, ile to, jacy jesteśmy, jak działamy i w jaki sposób zachowujemy się na co dzień. Jesteśmy otwarci na wszystkich, bez względu na płeć, wiek, religię czy pochodzenie. Kluczem do wspierania różnorodności w miejscu pracy jest zrozumienie, co ona oznacza w praktyce. Dla mnie różnorodność to integracja i akceptacja wszystkich, niezależnie od wszelkich różnic. Dlaczego jest to tak istotne? Jakie korzyści może przynieść firmom IT budowanie przyjaznego i otwartego środowiska pracy?

Różnorodność w IT niczym as w rękawie

Gdy organizacja stawia na różnorodność, nie tylko pracownik czerpie z tego korzyści. To także spory atut na rynku. Różnorodność to coś, co pomaga poznać mocne strony każdego pracownika, a to z kolei – odkryć potencjał, który może wnieść do firmy. Poszanowanie tej wartości może okazać się kluczowym czynnikiem, jeśli chodzi o tworzenie dobrze prosperującej, odnoszącej sukcesy firmy – a z pewnością jest jednym z ważniejszych elementów budowania przyjaznego miejsca pracy oraz kultury pracy opartej na uczciwości. Dla mnie „różnorodność” to nie tylko renoma czy chwytliwe hasło. To najlepszy możliwy sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie talentów IT oraz pobudzenie kreatywności i produktywności w zespole.

Różnorodność w miejscu pracy = konkretne korzyści

Promowanie polityki „Diversity & Inclusion” w pracy przekłada się na konkretne korzyści. Według raportu McKinsey różnorodność ze względu na płeć może zaowocować wzrostem zysków nawet o 20%, w porównaniu do przeciętnych. Zróżnicowane środowisko pracy to również obecność osób z różnych środowisk kulturowych. Dlaczego różnorodność w miejscu pracy jest tak ważna? Co dzięki niej można zyskać?

Przyciągaj talenty

Według sondażu PwC 54% kobiet i 45% mężczyzn sprawdza, jaką strategię ma firma w zakresie Diversity & Inclusion, zanim przyjmą daną ofertę pracy. Przedsiębiorstwa, które mają wdrożoną taką strategię, cieszą się na rynku opinią lepszych pracodawców. Pracownicy dobrze czują się, wiedząc, że pracodawca o nich dba i akceptuje każdego, bez względu na różnice. Reasumując: chcemy pracować tam, gdzie czujemy się akceptowani i gdzie spotykamy się z uczciwym traktowaniem.

Dowiedz się więcej o kulturze organizacyjnej JCommerce.

Pobudź kreatywność w swoim zespole

Jakiś czas temu zarządzałam zespołem sprzedaży. Jego największą siłą była właśnie rozmaitość charakterów i osobowości. Inni z łatwością wpadali na pomysły, które nigdy nie przyszłyby mi do głowy. Każdy dostrzegał wiele różnych możliwości. W zespole bogactwo perspektyw, umiejętności i doświadczeń bezpośrednio przekłada się na kreatywność i wielość pomysłów. Każda osoba w zespole powinna czuć, że może swobodnie wyrażać odmienną opinię, a rolą pracodawcy jest wykorzystanie jej mocnych stron. Według dostępnych badań osoby, które czują, że ich miejsce pracy wspiera różnorodność i  angażuje się w rozwój, mają aż o 83% lepszą umiejętność wprowadzania innowacji. Jako firma IT wiemy, jak bardzo jest to ważne, i zachęcamy naszych pracowników do dzielenia się opiniami i pomysłami.

Outsourcing w modelu Agile

Poznaj outsourcing w modelu Agile
Pobierz bezpłatny e-book przygotowany we współpracy z naszymi specjalistami!

Pobierz teraz!

Zwiększ efektywność

Różnorodność oznacza szerszą gamę kompetencji, doświadczeń i perspektyw. Gdy połączymy wszystkie elementy układanki, dostrzegamy ogromny potencjał w zakresie zwiększenia produktywności. W branży IT dzięki zróżnicowanemu środowisku pracy możemy myśleć nieszablonowo i szybciej wprowadzać nasze pomysły w życie, a dzięki temu szybciej też rozwiązujemy problemy. Pracownicy czują się bezpieczniej i bardziej komfortowo oraz chętnie dzielą się tym, jaki jest ich punkt widzenia – nawet jeśli różni się on od punktu widzenia pozostałych. Innymi słowy, organizacja stwarza odpowiednią ku temu atmosferę.

Zyskaj w oczach swoich partnerów biznesowych

Nie tylko kandydaci szukają organizacji wspierających różnorodność. Robią to również klienci, a kieruje nimi potrzeba pewności, jaka płynie z nawiązania trwałej współpracy. Być może niełatwo zdać sobie z tego sprawę, ale bez względu na to, jakie produkty lub usługi oferuje firma, różnorodność  z pewnością ma już odzwierciedlenie w jej bazie danych. Jako firma IT współpracujemy z klientami z różnych krajów i obszarów kulturowych, a dzięki wspieraniu „Diversity and Inclusion” jesteśmy w stanie budować mocniejsze relacje z klientami z całego świata. W JCommerce są np. osoby z Brazylii, Ukrainy czy Węgier.

Mamy przekonanie, że zespoły, w których występuje różnorodność, dzięki bogactwu perspektyw i pochodzeniu z różnych środowisk mogą lepiej rozumieć potrzeby klientów. Zrozumienie różnorodności kulturowej pozwala lepiej rozpoznać ich potrzeby oraz poszerzać portfolio o kolejnych zadowolonych ze współpracy organizacji. A jak inaczej można to osiągnąć, jeśli nie poprzez dbanie o różnorodność i integrację?

Podsumowanie

Różnorodność powoli staje się standardem wpisanym w kulturę organizacyjną firm IT. Wybór firm, które wdrażają, respektują i wspierają strategię różnorodności, niesie niepodważalne korzyści – wygląda na to, że to dobry i całkiem prosty sposób na zwiększenie produktywności i kreatywności. Pozwala maksymalizować zyski nie tylko dzięki szerszemu zakresowi kompetencji, ale również świadomości różnorodności kulturowej – to dzięki temu łatwiej jest przyciągnąć klientów z różnych regionów i krajów. Budowanie miejsca pracy bazującego na różnorodności, poprzez zaangażowanie pracowników, pozwala firmom zmniejszyć rotację. „Diversity & Inclusion” pomaga też budować renomę marki – to standard, do którego warto dążyć.

Autorem wpisu jest:
International Business Development Manager

10 lat doświadczenia w sprzedaży na rynkach międzynarodowych. W JCommerce Business Development Manager odpowiedzialny za rozwój usług JCommerce w krajach Beneluxu oraz Francji. Prywatnie wielbicielka czytelnictwa (kryminały skandynawskich autorów oraz literatura branżowa z zakresu sprzedaży i negocjacji), podróżowania oraz kulinariów.

Dodaj komentarz

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
    W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
    2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
    • w celach handlowych,
    • w celach marketingowych,
    • w celach rekrutacyjnych;
    • w celach przyszłych rekrutacji.
    3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
    4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
    5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
    6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
    7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
    9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
    10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
    Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
    W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
    2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
    • w celach handlowych,
    • w celach marketingowych,
    • w celach rekrutacyjnych;
    • w celach przyszłych rekrutacji.
    3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
    4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
    5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
    6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
    7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
    8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
    9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
    10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.