Coraz więcej firm decyduje się na zakup komputerów Mac i urządzeń z systemem iOS dla swoich pracowników. Popularność sprzętu produkowanego przez Apple nie jest przypadkowa. Doskonała jakość wykonania, dbałość o detale, intuicyjny i stabilny system operacyjny powodują, że urządzenia te cieszą się ogromną popularnością wśród użytkowników. Sprzęt Apple jest doskonałym rozwiązaniem także w firmie, ponieważ najlepsze narzędzia dla biznesu to takie, których ludzie po prostu chcą używać.

Produkty z Cupertino od zawsze projektowane były z myślą o ułatwianiu życia – zarówno prywatnego, jak i zawodowego. Apple oferuje całą paletę urządzeń, które w tym celu ze sobą idealnie współpracują. Ciekawym rozwiązaniem, które ułatwia rozpoczęcie pracy z nimi w firmie, jest Device Enrollment Program, czyli program rejestracji urządzeń.

Device Enrollment Program

Na czym polega zatem cała magia DEP? Wdrożenie rozwiązania pozwala całkowicie pominąć wstępną konfigurację, która zwykle w firmach jest przeprowadzana przez dział IT. Dzięki temu nowe urządzenie trafia prosto do użytkownika – gotowe do użycia. Ma to olbrzymie znaczenie dla User Experience, ponieważ pierwszy kontakt pracownika z urządzeniem firmowym ma w sobie wciąż magię rozpakowania nowego „jabłuszka”, co jest za każdym razem ekscytującym doświadczeniem dla miłośników Apple’a. Taki komputer, który trafia do rąk użytkownika nietknięty przez dział IT, jest komputerem bardziej osobistym. Wbrew pozorom to bardzo istotna wartość, z której wynika znacznie większa troska o sprzęt, z czym w firmach bywa różnie.

Konfiguracja urządzenia rozpoczyna się od podłączenia urządzenia do sieci Internet, a następnie nowy właściciel urządzenia uwierzytelnia się poprzez podanie loginu i hasła do konta firmowego. I to wystarczy! Urządzenie już samo zweryfikowało, że należy do firmy i kto może z niego korzystać. Proste, prawda? Kolejne kroki asystenta konfiguracji są identyczne jak w przypadku każdego Maca, chyba, że firma zdecydowała, iż pewne kroki można lub należy pominąć, np. konfigurację inteligentnego asystenta osobistego Siri. Po zakończeniu pracy asystenta konfiguracji, komputer jest gotowy do pracy. Wszystkie niezbędne z perspektywy organizacji ustawienia znajdują się już w komputerze. Teraz pracownik może skorzystać z jeszcze jednego dobrodziejstwa, mianowicie Katalogu Aplikacji, w którym znajdują się programy dostarczane przez firmę lub też rozwiązania mające na celu ułatwienie codziennej pracy.

Device Enrollment Program – jak to działa?

Pewnie część z Was zastanawia się jak to możliwe, że komputer dostarczony prosto od producenta albo autoryzowanego sprzedawcy jest od razu gotowy do pracy. Zobaczmy, jak to działa od kuchni.

Dokonując zakupu w Apple Store, czy też u autoryzowanego resellera, należy zgłosić chęć przypisania zakupionych urządzeń do Programu rejestracji urządzeń (DEP). Sam program jest bezpłatny i dostępny dla firm w wielu krajach na całym świecie, także w Polsce. Urządzenia Apple w trakcie uruchamiania weryfikują, czy zostały wpisane do DEP oraz czy przypisano je do serwera zarządzania urządzeniami przenośnymi (Mobile Device Management – MDM). Dodawanie urządzeń realizowane jest w konsoli Apple Business Manager zarządzanej przez firmę.

Po pozytywnej weryfikacji urządzenia w obu systemach, z serwera MDM dostarczane jest oprogramowanie i inne komponenty skonfigurowane przez firmę. Od tej chwili zarówno Maki, jak i iPhony, iPady i AppleTV będą w łatwy sposób zarządzane i to zdalnie, bez potrzeby ich ręcznego konfigurowania (jest to tzw. zero–touch deployment). Zdalna konfiguracja daje nieograniczone możliwości dostarczania ustawień, zgodnych z polityką bezpieczeństwa firmy.

Jamf Pro Managed Services

Administratorzy macOS w JCommerce w ramach świadczonej usługi Jamf Pro Managed Services, która obejmuje zdalne zarządzanie urządzeniami Apple z pomocą systemu Jamf Pro, kierują się zasadą, że dostarczane ustawienia bezpieczeństwa i zarządzanie nie powinny wpływać na User Experience. Dzięki doświadczeniu w zarządzaniu ponad 30 tys. komputerów Mac, wybierają optymalne rozwiązania, które mimo wzmocnionych reguł bezpieczeństwa, nie wpływają na komfort pracy użytkowników końcowych.

MacDokument reklama jpro

Autorem wpisu jest:
Adrian Walaszek

Jako macOS Administrator i certyfikowany Jamf Pro Expert pomaga organizacjom w procesie adaptacji i wdrożenia urządzeń Apple na szeroką skalę. Zdobyte doświadczenie pozwala mu na dostarczanie innowacyjnych rozwiązań. W wolnym czasie szuka adrenaliny na torach kartingowych.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych,
• w celach rekrutacyjnych;
• w celach przyszłych rekrutacji.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.