Microsoft Dynamics 365 BC jest najmłodszym dzieckiem z rodziny produktów do zarządzania firmą spod logo Microsoft. Niezależnie od branży i tego, czy jesteś właścicielem małej, średniej czy dużej firmy, Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji chmurowej pozwoli na kompleksowe i efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem. Model chmurowy oznacza łatwiejszy wybór narzędzia ERP i szybsze wdrożenie, a to tylko jedna z zalet rozwiązań dostępnych w chmurze. Jakie są pozostałe? W najnowszych artykule w 7 punktach zebraliśmy najważniejsze zalety systemu ERP od Microsoft.

Wybór narzędzia ERP

Dawniej wybór narzędzia ERP był długotrwałym i pracochłonnym procesem, wiążącym się z instalacją oprogramowania, zakupem licencji i procesem aktualizacji. Wraz z rozwojem technologii i rosnącej popularności chmury zyskujemy możliwość stosowania rozwiązań przystępnych dla użytkowników, ułatwiających proces instalacji i niwelujących zbędne koszty.

Jak zatem wybrać najlepsze narzędzie ERP? Przede wszystkim warto stawiać na rozwiązania sprawdzone, a do tych należą bez wątpienia wszystkie produkty Microsoft, który jest znany z dostarczania rozbudowanych rozwiązań biznesowych. Potwierdzeniem są liczby: na całym świecie blisko 160 000 firm korzysta z narzędzia dostarczanego przez potentata branży IT, aby efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem. Istotnym kryterium wyboru narzędzia ERP są zarówno oszczędność kosztów, jak i innowacyjność rozwiązań. Wszystko to łączą w sobie coraz bardziej popularne rozwiązania chmurowe, które zapewniają maksymalną efektywność zarządzania przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Przyjrzyjmy się zaletom systemu Microsoft Business Central 365, dostępnego w wersji on cloud.

Microsoft Business Central 365 w chmurze

Microsoft Business Central to następca cenionego przez przedsiębiorców Microsoft Dynamics NAV. 2019 rok przyniósł zmianę nazwy. Dawny element NAV zastąpiła cząstka 365, nawiązująca do rozwiązań chmurowych. Podobnie jak w przypadku innych rozwiązań Microsoft narzędzie ERP oprócz dostępności lokalnie zyskuje teraz także dostępność w chmurze. Narzędzie Business Central umożliwia nadzorowanie procesów z wielu obszarów, od tworzenia planów, przez zarządzanie zasobami ludzkimi, budżetem, projektami czy dostawami, po przygotowywanie zaawansowanych analiz. Wersja chmurowa to elastyczna odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców chcących podejmować świadome decyzje biznesowe.

Zobacz webinar: Czy Dynamics 365 Business Central to rewolucja w branży ERP?

MS 365 Business Central 365 on cloud – 7 zalet

1. Aktualizacje

W przypadku tradycyjnego modelu użytkownik zazwyczaj staje przed koniecznością zakupu pakietu aktualizacyjnego i jego instalacji lub płacenia za specjalistyczne usługi w celu aktualizacji środowiska. Wielu użytkowników różnych aplikacji, nie tylko biznesowych, czuje dreszcz niepokoju na sam dźwięk słowa „Aktualizacja”. Zwykle towarzyszą temu obawy o wydajność systemu, koszty związane z pobieraniem nowej wersji i długotrwałość samego procesu. Microsoft Dynamics 365 Business Central w chmurze jest zawsze aktualny. Instalacje aktualizacji są dostępne i na bieżąco dostosowywane do zmieniających się przepisów prawa, a użytkownik nie musi przechodzić uciążliwego procesu instalacji. Przekłada się to na oszczędność kosztów i czasu.

2. Integracja z innymi produktami Microsoft

Microsoft w myśl strategii „One Microsoft” dąży do ujednolicenia dostarczanych przez siebie produktów oraz ich integracji. Rozwiązanie Business Central w pełni współpracuje m.in. z Office 365, PowerApps, Flow, Power BI, Cortana Intelligence i wieloma innymi. System nie tylko łączy dane z zakresu księgowości, sprzedaży, zakupów, zapasów i interakcji z klientami, lecz także zapewnia pełen przegląd działalności firmy dzięki zwiększonym możliwościom dzielenia się informacjami za pomocą produktów z rodziny Microsoft. Programy łączy graficzne podobieństwo interfejsu użytkownika, dzięki czemu Microsoft Business Central jest intuicyjny w użyciu.

3. Oszczędność

Wiele firm przed wdrożeniem rozwiązania ERP zadaje przede wszystkim pytania o cenę wdrożenia takiego rozwiązania. „Czy będę musiał ponosić koszty rozbudowy infrastruktury? Co, jeśli po wdrożeniu zmniejszy się liczba użytkowników? Czy nadal będę musiał płacić za nieużywane licencje?”. Rozwiązania SaaS (Software as a Service), jak Business Central 365, przynoszą realne oszczędności na infrastrukturze i licencjach. Wersja chmurowa niemal całkowicie eliminuje konieczność inwestowania we własną infrastrukturę, a zatem serwery, sieć, oprogramowanie. Kolejną zaletą rozwiązania jest to, że liczba użytkowników może być zwiększana i zmniejszana miesięcznie, w zależności od realnych potrzeb. Taki model licencjonowania zapewnia elastyczność. Wszystko to z kolei przekłada się na oszczędności, pozwalając małym i średnim przedsiębiorstwom na korzystanie z oprogramowania, które byłoby zbyt kosztowne w przypadku tradycyjnego modelu licencjonowania.

4. Szybkie wdrożenie

W przypadku prowadzenia firmy liczy się także (a może przede wszystkim) czas. Jak wiadomo: czas to pieniądz, a ten warto zainwestować rozsądnie. Przedsiębiorcy rozważający korzystanie z systemu ERP często obawiają się pracochłonnego i długotrwałego wdrożenia oraz związanych z nim trudności. Czas poświęcony na instalację i konfigurację nie jest problemem w przypadku wersji chmurowej. Microsoft Business Central 365 w chmurze oznacza szybkość wdrożenia, dzięki czemu użytkownicy biznesowi mogą zacząć korzystać z systemu nawet w ciągu kilku godzin od instalacji. Microsoft wyciąga tu rękę szczególnie do małych i średnich przedsiębiorstw, dla których analiza przedwdrożeniowa i angażowanie specjalistów ERP mogłyby się wiązać ze znacznymi kosztami.

5. Bezpieczeństwo

Zarządzanie danymi wymaga rozwiązań gwarantujących najwyższe bezpieczeństwo. Rozwiązanie chmurowe dostarczane przez Microsoft spełnia najwyższe standardy, gdyż Microsoft 365 Business Central on cloud wykorzystuje warstwowe podejście do kwestii bezpieczeństwa. Co to oznacza w praktyce? Budując system, zakłada się zawsze ryzyko wystąpienia ataku na dane na każdym etapie: łączenia się użytkownika z siecią, używania aplikacji, pracy na konkretnych danych.

Obrona warstwowa jest pomyślana w taki sposób, aby przeciwdziałać atakom na każdym poziomie i etapie użytkowania systemu. Dane przechowywane są na maszynach wirtualnych odciętych od nieautoryzowanego dostępu przez Internet, a połączenie z nimi – szyfrowane. Dzięki tego typu rozwiązaniom utrata danych spowodowana awarią komputera przestaje być problemem.
Warto dodać, że Microsoft 365 Business Central w chmurze stawia także na bezpieczeństwo danych osobowych i ochronę prywatności – wszystko w zgodzie z RODO.

6. Branżowość

System został zaprojektowany tak, by spełniać wymogi przedsiębiorstw z różnych branż. Bez względu na rodzaj i skalę działalności narzędzie ERP od Microsoft znajduje zastosowanie w każdej dziedzinie. Microsoft Business Central 365 w chmurze umożliwia więc zarządzanie procesami biznesowymi, obejmując każdy aspekt działalności – od marketingu, przez sprzedaż, usługi, operacje, po finanse. Niezależnie od tego, czy potrzeba przeprowadzić analizę rentowności, przychodów czy wynagrodzeń lub wykonać zestawienie wyników produkcyjnych – wciąż można użyć do tego jednego tylko narzędzia: Microsoft Business Central. Embed App pozwala na rozszerzenie systemu i dostosowanie go do potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa – bez względu na to, czy przedsiębiorca prowadzi firmę produkcyjną, sieć salonów kosmetycznych czy sklepów.

7. Sprawdzone rozwiązanie – najnowsza technologia

Na sam koniec wróćmy do początków Microsoft Dynamics. Choć Dynamics 365 Business Central to młody produkt, posiada ponad 20-letnią historię. Jak wspominałam wcześniej, fundamentem Microsoft Dynamics 365 Business Central jest Microsoft Dynamics NAV, dostępny na rynku od 1983 roku. Oprogramowanie NAV po face liftingu i w wersji chmurowej ma być bardziej przystępne w obsłudze. Stawiając na narzędzie z długą historią, mamy pewność co do dostarczanych przez firmę rozwiązań. Czy warto więc eksperymentować z niepewnymi narzędziami, znając ofertę i jakość produktów z logo Microsoft?

Wsparcie konsultantów MS Business Central 365

Wdrożenie narzędzia klasy ERP w chmurze to połowa sukcesu. Aby w pełni wykorzystać jego potencjał, warto rozważyć zaangażowanie konsultantów ERP posiadających szeroką wiedzę w tym zakresie. Firmy zewnętrzne dostarczające usługi IT dysponują zespołami konsultantów gotowymi do rozpoczęcia współpracy od ręki. Przedsiębiorcy decydujący się na takie rozwiązanie zyskują wsparcie merytoryczne po instalacji: partner outsourcinowy zapewni szkolenia, konsultacje i mentoring w kontekście używania narzędzia Microsoft Business Central w chmurze.

Sprawdź, co możemy dla ciebie zrobić: Systemy ERP 

Podsumowanie

By prowadzić biznes w efektywny sposób, przedsiębiorcy potrzebują równie efektywnych narzędzi. Dynamics 365 Business Central łączy w sobie doświadczenie firmy Microsoft z rosnącym potencjałem rozwiązań chmurowych. Stawiając na sprawdzone, bezpieczne i innowacyjne rozwiązania ERP, mamy pewność podejmowania odpowiednich decyzji biznesowych, i to przy oszczędnościach finansowych. Czy można chodzić z głową w chmurach, jednocześnie twardo stąpając po ziemi? Dzięki zarządzaniu firmą z pomocą Microsoft Business Central 365 w wersji chmurowej teraz to możliwe!

Autorem wpisu jest:
Paulina Materna

W branży IT od ponad 13 lat. W JCommerce odpowiedzialna za sprzedaż rozwiązań klasy ERP i BI, tym samym – za doradzanie klientom najlepszych rozwiązań. Służbowo i prywatnie interesuje się nowymi technologiami. Wolny czas aktywnie spędza z rodziną.

Dodaj komentarz

Komentarze:

Skontaktuj się z nami

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych usługach? Napisz do nas – odpowiemy na każdą wiadomość.

Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach handlowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma, w celach marketingowych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma w celach rekrutacyjnych.
Niniejszym wyrażam zgodę na przetwarzanie przez JCommerce Sp. z o.o. moich danych osobowych (dalej „dane osobowe”), takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, nr telefonu, firma na potrzeby przyszłych rekrutacji.
W związku z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych tj. Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 roku, jak również treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest JCommerce Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, ul. Ściegiennego 3, 40-114 Katowice (KRS: 00007393418).
2. Powyższe dane osobowe przetwarzane będą przez JCommerce Sp. z o.o. – w zależności od udzielonych przez Panią/Pana zgód (podstawa prawna przetwarzania: art. 6 ust. 1 pkt a) RODO):
• w celach handlowych,
• w celach marketingowych.
3. Podanie powyższych danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Nie jest Pan/Pani zobowiązany/a do podania powyższych danych osobowych, jednak brak ich podania uniemożliwi realizacje ww. celu.
4. Posiada Pan/ Pani prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania ich kopii i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli została udzielona. Wycofanie zgody nie wpływa jednak na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem; oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych należy złożyć w siedzibie JCommerce Sp. z o.o. lub przesłać na adres mailowy zgody@jcommerce.pl. Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych osobowych skutkuje brakiem możliwości realizacji ww. celów przetwarzania;
5. Dane osobowe są udostępniane przez JCommerce Sp. z o.o. upoważnionym pracownikom i osobom współpracującym z JCommerce Sp. z o.o. na podstawie umów cywilnoprawnych, przez których realizowany jest cel przetwarzania;
6. Wszelkie pytania dotyczące ochrony danych osobowych oraz realizacje przysługujących praw, prosimy kierować na adres odo@jcommerce.pl;
7. W zależności od udzielonej zgody, dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania. W przypadku wniesienia sprzeciwu, JCommerce Sp. z o.o. przestanie przetwarzać Pani/Pana dane w ww. celu, chyba że będzie w stanie wykazać, że w stosunku do tych danych istnieją ważne prawnie uzasadnione podstawy, które są nadrzędne wobec Pana/Pani interesów, praw i wolności, lub niezbędne do ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
8. Nie przekazujemy Pani/Pana danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz do organizacji międzynarodowych.
9. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
10. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie ww. danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.