Wdrożenie platformy
raportowej SAP BusinessObjects

Jeronimo Martins Dystrybucja SA | Case studies | 09.05.2009 | Czas czytania: 2 minuty

Angażowanie działu IT w dodatkowe zadania to praktyka nie tylko powszechna, ale przede wszystkim obniżająca efektywność całej firmy. Warto mieć świadomość, że tak naprawdę pracownicy wszystkich działów mogą wykonać większość z tych czynności - wystarczy dać im odpowiednie oprogramowanie.

W firmie Jeronimo Martins zaistniała potrzeba rozbudowy oraz uporządkowania procesów raportowania korporacyjnego. Do tej pory wykorzystywano w tym celu standardowe narzędzia SAP Business Warehouse (BW) - Business Explorer (Bex). Niestety, nie były one wystarczające. Użytkownicy dotychczasowego systemu również byli zdania, iż istnieje możliwość wyraźnej poprawy komfortu oraz jakości ich pracy poprzez zastosowanie nowego, bardziej wydajnego rozwiązania.

Trochę historii…

Głównym odbiorcą stosowanej dotychczas aplikacji był dział controlingu. Natomiast dział IT często, w dodatku nie do końca zasadnie, angażowano w przygotowanie różnych raportów. Jednym z celów projektu było zatem przekazanie części obowiązków związanych z raportowaniem działowi controllingu.

Jak można było tego dokonać?

Należało przeprowadzić migrację wszystkich raportów do środowiska SAP BusinessObjects w wersji 3.1 oraz zintegrować platformę analityczną z posiadanym już systemem usprawnień SAP BW w wersji 7.0.

Głównym celem było zatem umożliwienie użytkownikom korzystania w pełni ze wszystkich narzędzi zawartych w pakiecie SAP BusinessObjects Enterprise. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane przez zespół składający się ze specjalistów JCommerce oraz pracowników działu IT firmy Jerónimo Martins, którzy w trakcie trwania projektu poznali tajniki instalacji i konfiguracji narzędzi SAP BusinessObjects.

Dwa etapy wdrożenia

Cały projekt został podzielony na dwa etapy. Podczas pierwszego z nich zainstalowano środowisko SAP BusinessObjects Enterprise na serwerze dostarczonym przez Jerónimo Martins oraz zintegrowano system usprawnień SAP BO z SAP BW.

W trakcie drugiego etapu przeprowadzono cykl warsztatów dla przyszłych administratorów i użytkowników rozwiązania. Podczas szkoleń uczestnicy zapoznali się z praktycznymi możliwościami wdrożonych narzędzi. Z pomocą ekspertów JCommerce tworzyli zestawienia i raporty umożliwiające im analizę działania systemu SAP BusinessObjects w tych obszarach, w których nie sprawdzały się narzędzia stosowane do tej pory.

Korzyści biznesowe

  • Łatwość i wygoda raportowania
    Dzięki wdrożeniu systemu raportowego SAP BusinessObjects XI użytkownicy zyskali (za pośrednictwem przeglądarki) dostęp do każdego, znajdującego się w centralnym repozytorium, raportu przedsiębiorstwa.
  • Możliwość tworzenia rozbudowanych raportów ad-hoc
    Użytkownicy systemu mogą tworzyć nowe raporty oraz interaktywne analizy w dowolnych przekrojach oraz zapisywać je w repozytorium i udostępniać.
  • Archiwizacja systemu raportowego
    Obecnie wszystkie raporty korporacyjne oraz modele zarządzania uprawnieniami są przechowywane w jednym miejscu. Dzięki temu proces archiwizacji jest dużo łatwiejszy do przeprowadzenia przez dział IT, a tym samym mniej kosztowny.
  • Integracja i ujednolicenie systemu raportowego
    Wszystkie raporty generowane są w jednej, wspólnej formie, co wyeliminowało problem niespójności danych zapisanych w różnych formatach.
  • Dostęp do informacji
    Dane pochodzące z wielu źródeł są zintegrowane w jednym systemie raportowym, umożliwiając każdemu użytkownikowi tworzenie analiz i raportów.


Klient

Jeronimo Martins Dystrybucja SA to portugalska spółka będąca właścicielem m.in. sieci handlowej Biedronka. Posiada 2500 sklepów zlokalizowanych prawie w 900 miejscowościach i 15 centrów dystrybucyjnych na terenie całej Polski. Przedsiębiorstwo zatrudnia w Polsce ponad 47 tysięcy pracowników.

Autorem wpisu jest

Ewelina Hepner, JCommerce SA

Business Intelligence Project Manager

Od 2010 roku zajmuje się zarządzaniem projektami IT w różnych technologiach. Jest absolwentką studiów inżynierskich z zakresu informatyki, magisterskich z finansów oraz podyplomowych z zarządzania projektami. Obecnie koordynuje pracę działu Business Intelligence w JCommerce. Posiada duże doświadczenie we wdrażaniu systemów klasy ECM, prowadzeniu analizy biznesowej, projektowaniu i implementacji hurtowni danych, budowaniu procesów ETL oraz kierowaniu zespołami specjalistów.

Komentarze

  • Aktualnie brak komentarzy.

Skontaktuj się z nami