Tworzymy sklepy internetowe
za pomocą systemu Magento

De Persgroep Publishing | Case studies | 27.06.2012 | Czas czytania: poniżej minuty

Jednym z najnowszych obszarów działalności JCommerce jest tworzenie sklepów internetowych za pomocą systemu eCommerce – Magento.

System Magento, czyli otwarte oprogramowanie sklepu internetowego oparte na technologii PHP/MySQL oraz efektywny framework zend, początkowo miały być kontynuacją systemu osCommerce. Jednakże w trakcie budowy zdecydowano, że zostanie on stworzony jako samodzielny, bardziej rozbudowany system. W efekcie samo wdrożenie Magento jest znacznie bardziej skomplikowane niż w przypadku osCommerce.

Twórcy platformy dążyli do tego, aby zaspokoić wszelkie oczekiwania zarówno ze strony administracji, jak i użytkownika. Rezultatem jest bardzo bogaty zestaw funkcjonalności, który znacznie obniża koszty otwarcia profesjonalnego kanału sprzedaży elektronicznej w bardzo krótkim czasie.

System Magento dostarcza intuicyjne w obsłudze opcje służące do zarządzania:

  • oferowanym asortymentem,
  • zamówieniami,
  • sprzedażą,
  • działaniami marketingowymi i merchandisingowymi,
  • bazą klientów,
  • płatnościami,
  • innymi obszarami umożliwiającymi prowadzenie profesjonalnego sklepu internetowego na możliwie najwyższym poziomie.


Bardzo rozbudowana funkcjonalność Magento sprawia, że możliwe jest tworzenie wielu sklepów w jednym miejscu. Ponadto znacznie upraszcza proces sprzedaży umożliwiając nadzorowanie całym procesem za pomocą jednego systemu.

Korzyści biznesowe:

  • zarządzanie katalogiem produktów - system zawiera pełną historię i statystykę zamówień, umożliwia szybkie generowanie faktur i raportów.
  • rozbudowane konta klientówpozwalają na przeglądanie zamówień, śledzenie wysyłek, tworzenie list życzeń oraz edycję danych zarówno płatnika, jak i odbiorcy.
  • hurtowe operacje na produktach - w tym import/eksport zewnętrznych danych.
  • zaawansowane funkcje przeglądania i wyszukiwania katalogów oraz możliwość analizowania i sporządzania szczegółowych raportów.
  • płatności - oferuje formy takie jak: przedpłata na konto oraz płatność przy odbiorze, umożliwiając pełną dowolność w określaniu kosztów i rodzaju dostawy. Doskonale integruje się także z bramkami płatniczymi (m.in. PayPal, Płatności.pl, Przelewy24.pl, DotPay.pl). 
  • narzędzia marketingoweoferowanie innych produktów z tej samej kategorii, integracja z porównywarkami cen typu Ceneo, kupony rabatowe, sondy, ankiety oraz wgląd w ostatnio przeglądane produkty.


Podsumowując, Magento jest profesjonalnym narzędziem dającym ogromne możliwości podczas tworzenia i nadzorowania funkcjonowania sklepu internetowego, w znacznym stopniu ułatwia także zarządzanie nim.

Autorem wpisu jest

Radosław Chmielewski, JCommerce SA

Project manager

Od 2004 roku zajmuje się zarządzaniem projektami w IT. Absolwent studiów magisterskich na kierunku marketing i zarządzanie oraz studiów podyplomowych dotyczących zarządzania projektami. W JCommerce od kwietnia 2010 roku kieruje dużym zespołem Java, realizując zadania m.in. dla INGBank Śląski, Skanska SA, Skanska Property Poland, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska

Komentarze

  • Aktualnie brak komentarzy.

Skontaktuj się z nami