powrót
10.01.20
Kategorie: Blog Office Life

Jak doceniać ludzi wewnątrz organizacji, dbając jednocześnie o kultywowanie firmowych wartości? Chęć rozwijania wartości ważnych dla naszej firmy to jeden z powodów, dla których powstały plebiscyt MJVP oraz inicjatywa DOCENIAMY. Przeczytaj wpis, poznaj szczegóły i sprawdź, kim są tegoroczni laureaci. 

MJVP

MJVP, czyli Most JValuable People, to plebiscyt mający na celu wyróżnienie osób, które zdaniem koleżanek i kolegów z pracy są ambasadorami naszych firmowych wartości. Plebiscyt składa się z pięciu kategorii odpowiadających naszym firmowym wartościom, którymi są: profesjonalizm, rozwój, entuzjazm, praca zespołowa oraz elastyczność. Można głosować na każdego pracownika JCommerce. Ważne, aby osobowość i zachowanie wybranej osoby odzwierciedlały konkretną wartość. 

O tym, jak powstał pomysł na stworzenie plebiscytu MJVP i czy cieszy się dużym zainteresowaniem, opowiada Joanna Wistuba-Wyparło, HR Director w JCommerce: 

Pomysł na stworzenie plebiscytu MJVP pojawił się po tym, jak w 2018 roku zdecydowaliśmy się na odświeżenie naszych firmowych wartości. Postawiliśmy wówczas na zaangażowanie w ich wybór naszych pracowników. W kilku głosowaniach prosiliśmy ich o wskazanie, jakimi wartościami kierują się w codziennej pracy oraz jakie wartości dostrzegają w codzienności JCommerce. Po kilku tygodniach finalnie wybraliśmy 5 wartości, które wg naszych pracowników najlepiej oddawały ducha firmy: profesjonalizm, rozwój, pracę zespołową, elastyczność i entuzjazm.

Wprawdzie zespół sam wybrał te wartości, ale jak to bywa w każdej organizacji, w ferworze codziennych zadań ludzie o nich zapominają. Poza tym dołączają do nas stale nowe osoby, które naszych wartości jeszcze nie znają. Dlatego zaczęliśmy się zastanawiać, jak utrwalić je w przestrzeni firmowej. Koncepcji pojawiło się dużo, a jedną z nich był właśnie plebiscyt, w ramach którego raz w roku wybieramy osoby, które w oczach kolegów i koleżanek utożsamiają którąś z naszych wartości. Tak powstał plebiscyt MJVP. Skrót nawiązuje do MVP, tytułu nadawanego przez Microsoft, a u nas po rozwinięciu oznacza Most JValuable People. 

Czy plebiscyt cieszy się dużym zainteresowaniem? Niech odpowiedzią będzie to, że w tym roku wybraliśmy laureatów drugiej edycji i już mogę zapowiedzieć, że w 2020 roku na pewno będzie trzecia.

Z pewnością jesteście ciekawi, kto zwyciężył w tegorocznym plebiscycie. Przedstawiamy Most JValuable People (MJVP) 2019.

  • W kategorii PROFESJONALIZM – Łukasz Korytnicki (Team Manager)
  • W kategorii ROZWÓJ – Tomasz Krupa (Head of Delivery)
  • W kategorii ENTUZJAZM – Ania Burzyńska (HR Specialist)
  • W kategorii PRACA ZESPOŁOWA – Kamil Czornyj (Tester)
  • W kategorii ELASTYCZNOŚĆ – Justyna Goryczka (Administration Specialist)

Warto doceniać!

W roku 2019 po raz pierwszy zdecydowaliśmy się zorganizować inicjatywę DOCENIAMY. Na czym polega? Każdy dział w JCommerce wybiera osoby, które z jakiegoś ważnego dla jego pracowników powodu zasługują na wyróżnienie. Zgłosić można było każdego, niezależnie od tego, gdzie i w jakim dziale pracuje.

Skąd pomysł na taką inicjatywę? Jak mówi Joanna Wistuba-Wyparło: Pomysł na inicjatywę DOCENIAMY był dosyć spontaniczny. Jeden z zespołów w JCommerce bardzo chciał nagrodzić kilka osób spoza swojego działu za pomoc i wkład w realizowane w tym roku przez nich projekty. Wspólnie szukaliśmy formuły, jak docenić ich na forum całej organizacji. I tak postanowiliśmy inicjatywę rozszerzyć na całą firmę, dając każdemu z działów możliwość nagrodzenia osoby lub osób, które z jakiegoś powodu, czasami nawet błahego w ich oczach, na to zasłużyły. Warunkiem było uzasadnienie, za co chcemy kogoś nagrodzić. Tak jak się spodziewaliśmy, katalog był bardzo szeroki, od codziennego uśmiechu, przez angażowanie ludzi w życie firmy, po cierpliwość.

W sumie 13 zespołów doceniło 16 osób, niektóre z nich zostały nagrodzone nawet kilkukrotnie, pojawiając się w propozycjach różnych zespołów. Powodów wyróżnienia było wiele: od profesjonalizmu, zaangażowania, dbania o dobrą atmosferę i rozwój zespołu, po pomysłowość i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które z sukcesem działają na środowisku produkcyjnym. 

Uwadze JPeople nie umknęła wykazywana przez niektórych ponadprzeciętna cierpliwość, czy umiejętność “wyciągania z każdej opresji”. Docenione zostały też proste rzeczy, jak uśmiech, czy gotowość do pomocy.

Jesteśmy przekonani, że takie inicjatywy pozytywnie wpływają na integrację zarówno zespołu, jak i całej społeczności JCommerce. W końcu to miłe, gdy z pozoru codzienne i niczym niewyróżniające się czynności zostają docenione przez osoby, z którymi codziennie spędzamy większą część dnia. 




Autor:

Agata Szecówka 10.01.20

Dodaj komentarz