Nasza strona wykorzystuje ciasteczka by działać jak najsprawniej. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na korzystanie przez nas z cookies.
JCommerce - Usługi IT
Usługi IT

Projektujemy, wdrażamy i rozwijamy systemy ERP, systemy portalowe, rozwiązania e-commerce, portale internetowe, aplikacje mobilne oraz oprogramowanie dedykowane. Stacjonarnie, mobilnie i w chmurze. Dla każdego użytkownika – od CEO po sportowca.

Systemy ERP Microsoft Dynamics

Systemy ERP Microsoft Dynamics to zestaw zintegrowanych i adaptowalnych aplikacji, wspomagających zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa. To oprogramowanie dla małych, średnich i dużych firm, które umożliwia automatyzację kluczowych procesów biznesowych oraz zachowanie nad nimi pełnej kontroli.

MS Dynamics NAV AX JCommerce

Systemy ERP z rodziny Dynamics są łatwe we wdrożeniu i użytkowaniu. W prosty sposób integrują się i współpracują z innymi produktami Microsoft, w tym platformami raportowo-analitycznymi. Działają i wyglądają jak MS Office, dzięki temu każdy użytkownik może od razu rozpocząć pracę. Wykorzystana jednolita logika biznesowa umożliwia też bezproblemową integrację z systemami zewnętrznymi, co sprawia, że modyfikacje procesów wewnątrz systemu automatycznie wpływają na działanie wbudowanych usług sieciowych.

Oprogramowanie jest dostosowane do potrzeb poszczególnych ról w organizacji, dzięki czemu użytkownicy uzyskują tylko właściwe informacje. Szybki dostęp do danych umożliwia nie tylko rozwiązywanie bieżących problemów, lecz także planowanie przyszłych działań. Praca z systemem możliwa jest w dowolnym miejscu i czasie, niezależnie od rodzaju przeglądarki, oraz dzięki rozwiązaniom mobilnym dla platform iOS, Android, Windows Phone i Windows 8.

Dzięki wbudowanym narzędziom możliwa jest rozbudowa systemu wraz z rozwojem organizacji - oprogramowanie posiada otwarty kod, który pozwala na implementację rozwiązań innych producentów oprogramowania i korzystanie ze wsparcia wielu partnerów w Polsce i na świecie. Opcje wdrożenia w chmurze i w środowisku lokalnym gwarantują elastyczność wyboru rozwiązania najlepszego dla przedsiębiorstwa.

W JCommerce posiadamy szerokie doświadczenie we wdrażaniu systemów MS Dynamics AX i MS Dynamics NAV, czego potwierdzeniem jest tytuł Microsoft ERP Silver Competency Partner.



 


Kalkulator wdrożenia systemu ERP

Kalkulator ERP JCommerce oblicz budzet

Bazując na naszym doświadczeniu zaprojektowaliśmy wygodne i łatwe w obsłudze narzędzie, które pozwala określić wartość projektu wdrożenia systemu klasy ERP. Przy jego pomocy jest możliwe właściwie zaplanowanie budżetu na wdrożenie systemu ERP we własnej firmie.

Uzupełnienie informacji w kalkulatorze zajmuje tylko 2 minuty. Na ich podstawie nasi specjaliści przygotują szacunkową kalkulację projektu - zawierającą koszt licencji oraz usług wdrożeniowych dla systemu Microsoft Dynamics NAV.

 


Microsoft Dynamics NAV czy AX?

Microsoft Dynamics NAV to oprogramowanie do zarządzania dla małych i średnich firm - sprzedawców detalicznych, producentów, hurtowników oraz firm usługowych działających zarówno w skali lokalnej jak i międzynarodowej.

Dzięki automatyzacji i upraszczaniu zarządzania finansami, efektywnej obsłudze klientów i przejrzystej współpracy z sieciami dostawców pozwala firmie swobodnie się rozwijać.

To system elastyczny, szybki we wdrożeniu, zawierający szereg funkcjonalności w standardzie:

  • tryb użytkownika wielozadaniowego – dla pracownika małej/średniej firmy, realizującego zadania z kilku obszarów,
  • pełna integracja i współpraca z MS Office 365 i platformą MS SharePoint (wymiana danych pomiędzy systemem NAV i arkuszami Excel, tworzenie zaawansowanych raportów w MS Excel, edycja raportów w MS Word, współdzielenie danych za pomocą portalu SharePoint),
  • możliwość wykorzystania narzędzi Microsoft Power BI do wizualizacji i prezentacji raportów (Power Query, Power Pivot, Power View, Power Map),
  • integracja z pocztą e-mail, pozwalająca na bezpośrednie wysyłanie dokumentów z systemu,
  • import wyciągów bankowych do systemu dzięki współpracy z systemami bankowymi w ponad 25 krajach,
  • współpraca z Microsoft AZURE.

Rozwiązanie Microsoft Dynamics AX dedykowane jest średnim i dużym firmom, szczególnie tym działającym w skali międzynarodowej.

Umożliwia firmie planowanie oraz przegląd wydajności całości przedsiębiorstwa i poszczególnych jego jednostek biznesowych.

To zaawansowane rozwiązanie ERP oferuje szereg innowacyjnych funkcjonalności:

  • dostępność w ponad 40 wersjach językowych,
  • wbudowane dodatkowe rozszerzenia funkcjonalne dla branż: produkcyjnej, dystrybucyjnej, usług profesjonalnych, sprzedaży detalicznej i administracji publicznej, a ponadto moduły Wyjazdy i wydatki, Zgodność z przepisami i kontrole wewnętrzne, Zarządzanie transportem, Zarządzanie odpisami handlowymi, Zarządzanie serwisem,
  • praca na jednej instancji systemu w ramach w przedsiębiorstw działających na rynku krajowym i w skali międzynarodowej wraz z możliwością skalowania rozwiązania (także w jednej lokalizacji lub w strukturze rozproszonej geograficznie),
  • współdzielenie danych pomiędzy spółkami (współdzielony plan kont, współdzielone informacje o produktach, wspólne ustawienia w ramach kraju, itp.),
  • możliwość wykorzystania narzędzi Microsoft Power BI do wizualizacji i prezentacji raportów (Power Query, Power Pivot, Power View, Power Map),
  • ścisła integracja z mechanizmami workflow (możliwość edytowania procesów za pomocą graficznych diagramów),
  • wielopłaszczyznowa integracja z pakietem Office – eksport/import danych do/z Excela, tworzenie szablonów dokumentów Word i generowanie ich z systemu, wsteczna aktualizacja danych w systemie za pomocą formularza Excel,
  • integracja poszczególnych modułów: zarządzania projektami z MS Project Server, globalnej książki adresowej i CRM z platformą Skype for Business (dawny Lync) oraz MS Outlook,
  • dedykowana platforma Enterprise Portal umożliwiająca dostęp do systemu poprzez przeglądarki internetowe i pozwalająca na uruchomienie zaawansowanych narzędzi, takich jak portal klienta, portal dostawcy, portal pracownika oraz szereg innych dedykowanych zastosowań z uwzględnieniem specyfiki przedsiębiorstwa,
  • zaawansowana obsługa handlu detalicznego przy wykorzystaniu prostych w personalizacji terminali POS oraz kanałów sprzedaży internetowej.

 


 

Obszary zastosowań

Posiadana przez naszych specjalistów wiedza i zdobyte doświadczenie we wdrażaniu systemów Microsoft Dynamics NAV i AX, pozwalają wspierać małe i duże przedsiębiorstwa w następujących obszarach: 

  • Ewidencja budynków przedstawiona w postaci drzewa obiektów
  • Umowy najmu wraz z mechanizmem ich indeksacji
  • Rozliczenie zużycia mediów
  • Automatyczne generowanie zamówień sprzedaży
  • Ewidencja ubezpieczeń
  • Planowanie kontroli technicznych dla budynków oraz instalacji
  • Zlecenia serwisowe
  • Budżetowanie remontów
  • Raporty
  • Śledzenie przychodzących surowców
  • Monitorowanie zużycia energii
  • Monitorowanie substancji niebezpiecznych 
  • Zarządzanie dostawcami spełniającymi kryteria i standardy
  • Utrzymywanie standardów zgodności z przepisami zewnętrznymi lub wewnętrznymi
  • Zarządzanie kontrolami wewnętrznymi
  • Raporty
  • System kalkulacji kosztów na podstawie wskaźników (koszty paliwa, opłaty drogowe itp.)
  • Wybór trasy, trybu transportu, wytycznych oraz firmy transportowej dla frachtu
  • Określanie logiki używanej do wyceny i ustalania tras
  • Automatyczne lub ręczne uzgadnianie opłat frachtowych z fakurami VAT
  • Planowanie terminów dostaw
  • Kompletowanie ładunku za pomocą dedykowanego pulpitu
  • Śledzenie frachtu w czasie rzeczywistym 
  • Umowy serwisowe
  • Zamówienia i kontrakty serwisowe
  • Zgłoszenia serwisowe i ich obsługa
  • Zarządzanie naprawami
  • Subskrypcja usług
  • Raporty dotyczące wydajności
  • Zarządzanie informacjami zwrotnymi od klientów
  • Automatyzacja rozliczeń paliwa - import faktur paliwowych
  • Ewidencja pojazdów
  • Zarządzanie umowami dla pojazdów
  • Ewidencja przebiegu i kosztów paliwa, obsługa kart paliwowych
  • Zarządzanie serwisem pojazdów
  • Monitoring kosztów związanych z pojazdem
  • Ewidencja kierowców oraz posiadanych przez nich uprawnień, monitorowanie ważności badań okresowych
  • Ewidencja urządzeń montowanych w pojazdach
  • Śledzenie i monitoring pojazdów
  • Przepływy pracy związane z obsługą floty pojazdów
  • Raporty
  • Zarządzanie wszystkimi kanałami sprzedaży (sklepy fizyczne, serwisy e-commerce, handel mobilny i media społecznościowe)
  • Elastyczny punkt sprzedaży (POS)
  • Scentralizowane zarządzanie sklepami
  • Rozbudowane funkcje merchandisingu
  • Witryna sklepu online i zarządzanie treścią
  • Scentralizowane zarządzanie handlem elektronicznym
  • Spersonalizowana obsługa klienta
  • Zarządzanie zamówieniami
  • Uzupełnianie zapasów
  • Planowanie produkcji (zapotrzebowanie materiałowe i czasowe)
  • Wielopoziomowe zestawienia komponentów i wykazy materiałów potrzebnych do wytworzenia produktu (BOM - Bill of Materials)
  • Zarządzanie wszystkimi pozycjami magazynowymi
  • Definiowanie marszruty (wykaz operacji produkcyjnych) i przydział stanowisk roboczych
  • Symulowanie i planowanie zleceń produkcyjnych
  • Składanie zamówień i planowanie produkcji pod zamówienie
  • Efektywne zarządzanie produkcją
  • Budżetowanie kosztów
  • Analiza obciążenia/dostępności stanowisk roboczych
  • Raportowanie
  • Kontrola jakości
  • Obsługa wielu firm i narzędzia wspomagające tworzenie sprawozdań skonsolidowanych
  • Elastyczny mechanizm definiowania okresów obrachunkowych i okresów VAT
  • Obsługa wymiarów analitycznych pozwalających na szczegółowe opisywanie zdarzeń gospodarczych np. kategoria kosztu, obszar/region sprzedaży
  • Efektywne zarządzanie księgowością i zapasami
  • Zarządzanie przepływami pieniężnymi
  • Mechanizmy wspomagające kontrolę należności i zobowiązań (wiekowanie, saldo na dzień, potwierdzenie sald, itp.)
  • Windykacja – monity i noty odsetkowe, definiowanie
  • wielu scenariuszy (wariantów) działań
  • Zarządzanie środkami trwałymi
  • Obsługa kont i transakcji bankowych
  • Wielowalutowość i automatyczne księgowanie różnic kursowych
  • Budżetowanie z wykorzystaniem planu kont i wymiarów analitycznych
  • Sprawozdawczość finansowa
  • Raportowanie
  • Zarządzanie danymi związanymi z klientami i sprzedażą
  • Tworzenie kampanii marketingowych
  • Organizowanie zasobów usługowych
  • Prognozowanie i śledzenie trendów marketingowych
  • Obsługa zamówień zbiorczych (umowy stałe)
  • Ewidencja i monitorowanie zamówień
  • Składanie zamówień i szybkie planowanie dostaw (zakup/produkcja)
  • Planowanie i ewidencja dostaw (wydań)
  • Fakturowanie
  • Obieg dokumentów z możliwością kontroli limitów kredytowych nabywcy, dołączania załączników i delegowania uprawnień
  • Zarządzanie kontraktami i umowami serwisowymi
  • Raportowanie
  • Definiowanie dostawców i warunków dostawy zapasów
  • Określanie sposobu dostaw zapasów (zakup/produkcja/kompletacja/przesunięcie)
  • Planowanie dostaw i definiowanie parametrów planowania (ilość minimalna/maksymalna, zapas minimalny, itp.)
  • Analiza zapotrzebowania i tworzenie arkuszy zbiorczych (produkcja, sprzedaż, uzupełnienie stanów magazynowych)
  • Obsługa zapytań ofertowych
  • Obsługa zamówień zbiorczych
  • Ewidencja i monitorowanie zamówień zakupu
  • Ewidencja i monitorowanie dostaw
  • Obieg dokumentów zakupu z możliwością ustawienia limitów dla użytkowników, dołączanie załączników i delegowanie uprawnień
  • Zarządzanie magazynami i zapasami
  • Zarządzanie powierzchnią magazynową (WMS – Warehouse Management System)
  • Raportowanie
  • Definiowanie struktury projektu/zadań
  • Budżetowanie kosztów i czasu
  • Planowanie dostępności zasobów
  • Ewidencja i przydzielanie zadań
  • Śledzenie wykorzystania zasobów
  • Przewidywanie dostępności zasobów
  • Monitorowanie realizacji
  • Fakturowanie
  • Rozliczanie projektu/zadań
  • Raportowanie
  • Ewidencja zasobów i kompetencji (kwalifikacji)
  • Definiowanie grup zasobów
  • Planowanie dostępności
  • Ewidencja absencji
  • Monitorowanie i planowanie zadań
  • Pełny moduł kadrowo-płacowy (dedykowany na polski rynek)
  • Raportowanie
  • Dopasowanie procesu przepływu pracy
  • Zarządzanie zapasami
  • Skrócenie czasu reakcji
  • Optymalizacja współpracy z partnerami
  • Optymalizacja zarządzania stanami magazynowymi
  • Analiza i planowanie zapotrzebowania (MRP - Material Requirements Planning)
  • Rozbudowane wsparcie graficznej analizy dostępności zapasów na magazynie
  • Zaawansowane mechanizmy sugerowania i optymalizacji zamówień
  • Obsługa sprzedaży
  • Obsługa zakupu
  • Obsługa Kodów kreskowych
  • EDI – wymiana dokumentów elektronicznych
  • Śledzenie zapasów (nr partii, nr serii, dat ważności)


Korzyści

Korzyści dla kadry menedżerskiej:

  • znaczne ułatwienie działań i lepszy wgląd w działalność biznesową przedsiębiorstwa
  • zwiększenie wydajności pracowników
  • podejmowanie trafnych decyzji
  • oszczędności w zakresie kosztów bezpośrednich

Korzyści dla działu finansowo-księgowego:

  • usprawnienie procesu księgowości, raportowania i kontrolingu
  • unifikacja procesu księgowego wszystkich spółek w grupie
  • usprawnienie cash-flow i prognozowania przepływów pieniężnych
  • usprawnienie budżetowania

Korzyści dla działu IT:

  • łatwe dostosowywanie interfejsu do parametrów sprzętu oraz wymagań i umiejętności użytkownika
  • minimalizacja czynności administracyjnych
  • definiowanie zasad dostępu do danych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa
  • krótki czas wdrożenia, odpowiedni pakiet szkoleń i usług wdrożeniowych
  • prawidłowe funkcjonowanie całej infrastruktury IT firmy

Korzyści dla działu sprzedaży:

  • optymalizacja zarządzania kontaktami z klientami
  • wzrost skuteczności sprzedaży
  • automatyzacja procesu składania i monitorowania zamówień
  • podniesienie wydajności pracy
  • dokładne analizy sprzedażowe


Korzyści dla działu logistyki:

  • większa przejrzystość magazynowania i produkcji
  • optymalizacja nakładów związanych z zapasami, przy jednoczesnym utrzymaniu lub wzroście poziomu dostaw do klientów
  • niższe koszty sprzedaży przy mniejszej utracie ilości towarów
  • usprawnienie zarządzania organizacją pracy magazynu
  • uporządkowanie procesu wydawania i odbierania towarów ze współpracy z firmami kurierskimi

Korzyści dla organizacji:

  • zwiększenie produktywności organizacji
  • automatyzacja bieżącej pracy
  • usprawnienie zarządzania majątkiem firmy wraz z zarządzaniem informacjami o nieruchomościach
  • eliminacja papierowego obiegu dokumentów
  • wpływ na bezpieczeństwo pracy
  • zapewnienie zgodności z przepisami ochrony środowiska
  • dostęp na urządzeniach mobilnych

 


Wdrożenia MS Dynamics

Poniżej prezentujemy wybrane wdrożenia rozwiązania Microsoft Dynamics u naszych Klientów:

 


Kontakt ze specjalistą

Zapytaj eksperta
Jarosław Zając

Jarosław Zając

ERP account manager
zapytanie@jcommerce.pl

Poznaj MS Dynamics NAV

Dowiedz się więcej!

Pobierz szczegółowe materiały opisujące funkcjonalności i nowości systemu MS Dynamics NAV 2016.